Hoe vaak doe je een zwangerschapstest

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Sinds oktober ben ik gestopt met de pil, ik weet dat het dan even kan duren voordat je ongesteldheid weer op gang komt. De eerste keer werd ik na 5 weken ongesteld dus het viel mee, nu duurt het al 6 weken en heb niet het gevoel dat ik het snel ga worden. Is het zo dat het de 2e keer weer langer kan duren. En hoe vaak en wanneer doen jullie dan een zwangerschapstest? Ik zelf heb het probleem dat ik te veel hoop dat ik zwanger ben en ook als de test aan geeft dat het niet zo is ik meteen weer een week later wil testen. Is dat slim of toch niet zo?

Hoi,

Ik heb gelezen dat je het beste vanaf je NOD om de 3 dagen een test kan doen tot je of ongesteld wordt of een positieve test krijgt. Maargoed, dat is dan als je een regelmatige cyclus hebt volgens mij. Heb je nog geen regelmatige cyclus, dan moet je je langste cyclus aanhouden en dan pas beginnen met om de 3 dagen te testen. En heb je het geduld om langer als die 3 dagen te wachten, dan  is dat alleen maar  voordeliger!

Groetjes Saskia  

Hallo, waarschijnlijk ben je nog aan het ontpillen. Hierdoor is je cyclus nog helemaal ontregeld. Als ik jou was, zou ik elke week 1 keer testen. Anders wordt het veel te duur

Terug
Bovenaan