Hoe vaak drinkt baby 7 weken?

Hoi!Ons kleintje is nu 7 weken. Ik geef borstvoeding met de fles omdat rechtstreeks geen fijne samenwerking was. Overdag ivraagt ie vaak na een uur/anderhalf uur al weer eten. Vaak een heel flesje, soms een half, soms een paar slokken en de pijp is uit. Hij drinkt gemiddeld op 11 momenten per 24 uur.<br /><br />Ik krijg minder gekolfd dan hij vraagt dus ‘s nachts geven we kunstvoeding …<br /><br />Iemand tips om de tijd tussen de voedingen wat te rekken zonder meneer van de honger te doen krijsen (en die halve en kwart flesjes er tussenuit te krijgen)? Ik ben benieuwd!<br />Groetjes,Kat<br /><br />
 
Die maximale hoeveelheid gaat voor BV niet op. Aan de borst weet je ook niet hoeveel je kindje binnen krijgt. En is het de ene keer ook wat meer en dan weer wat minder. Ook is BV snel verteerbaar dus is het vrij normaal dat je kindje wat eerder voor een flesje komt.
 
Dit is volkomen normaal bij bv. Je kunt dit niet vergelijken met flesvoeding. Als je gaat rekken zal je productie teruglopen
 
Ik zou wel de tussenpozen iets oprekken, of in ieder geval wat consequenter maken. Dus probeer bijvoorbeeld er altijd minimaal 1.5 uur (of liefst iets langer) tussen te laten zitten. Dat geeft in het begin misschien wat drama, maar dat gaat snel over. De hoeveelheden zullen dan wat meer gelijktrekken en het scheelt jou hopelijk weer een voedingsmoment...of twee :)
 
Terug
Bovenaan