Hoe vaak IUI? (met welke regelmaat)

Hoi dames, even een vraagje ervan uitgaande dat  deze IUI niet gelukt is. Afgelopen vrijdag hebben wij onze eerste IUI behandeling gehad. Ik vroeg aan de verpleegkundige wanneer het deze keer niet lukt, hoe lang we dan moeten wachten voor de volgende IUI behandeling. Toen zei ze dat dat gelijk de volgende cyclus mocht. In folders heb ik gelezen dat je altijd een cyclus over moet slaan.

Wat zijn jullie ervaringen?

Tot horens,

Groetjes, Pleun

Hoi Pleun,

Bij ons in het ziekenhuis (LUMC) doen ze IUI altijd met hormoonstimulatie. Daarom doen ze het om de maand zodat alles weer even tot rust kan komen. Hoe zit dat bij jou? Krijg jij hormonen (clomid of Gonal F)? Ik zit aan de Gonal F. Heb er niet zo veel last van alleen krijg ik puistjes, ligt hoofd- en buikpijn. En ik barst van de energie. Als alles goed gaat krijg ik deze week mijn eerste IUI. Woensdagochtend naar het ziekenhuis voor een echo en bloedprikken.

Liefs, Kippie.

Hoi Kippie! Ik heb afgelopen vrijdag mijn eerste IUI gehad. Ik heb vooraf 5 dagen Clomid moeten slikken en afgelopen woensdag een Pregnyl injectie gehad. Het is ook reuze meegevallen, je voelt er niets van. Alleen 's avonds had ik echt enorme buikpijn, ik kon wel door mijn bed zakken. Maar zaterdag was het bijna over! Ik barst ook van de energie, echt geweldig gewoon, maar ik denk ook dat dat komt, omdat ik weet dat er nu aan ons "probleem"gewerkt wordt en dat ik daardoor ook niet meer bij de pakken neer zit.

Heel veel succes as. woensdag en ik hoor graag hoe het is gegaan.

Liefs, Pleun!

Hoi Kippie! Ik heb afgelopen vrijdag mijn eerste IUI gehad. Ik heb vooraf 5 dagen Clomid moeten slikken en afgelopen woensdag een Pregnyl injectie gehad. Het is ook reuze meegevallen, je voelt er niets van. Alleen 's avonds had ik echt enorme buikpijn, ik kon wel door mijn bed zakken. Maar zaterdag was het bijna over! Ik barst ook van de energie, echt geweldig gewoon, maar ik denk ook dat dat komt, omdat ik weet dat er nu aan ons "probleem"gewerkt wordt en dat ik daardoor ook niet meer bij de pakken neer zit.

Heel veel succes as. woensdag en ik hoor graag hoe het is gegaan.

Liefs, Pleun!

Hoi Pleun,

Bij ons is afgesproken dat we het om de maand doen, de IUIbehandeling. Maar dat komt omdat ik Clomid slik en de gyn. vind het goed om inderdaad je lichaam even wat rust te geven. Ik vond dat eerst een teleurstelling, je wilt eigenlijk zo snel mogelijk, maar nu we het zo ervaren is het ook wel lekker om even een maandje niet zo'n spanning te hebben. Wij zijn na een behandeling toch wel meer gespannen als zonder behandeling. Je hebt zoveel meer hoop, en dat trekt best wat energie weg.
Bij mijn schoonzusje doen ze het wel elke maand, maar dat komt omdat ze 36 jr is, en bij haar dringt de tijd wat meer. Dus het zal ook per persoon weer verschillend zijn. En per gyn. denk ik.

Hoop zo dat het lukt bij je, wie weet wat er allemaal gebeurd nu in je lichaam....

Succes, liefs, Britt

Hoi Pleun,

Ik denk dat wij een beetje gelijk opgaan, heb net de eerste uitgangsecho gehad. Bij mij in het VU doen ze 6 keer IUI achter elkaar. De eerste 3 keer zonder hormonen, de laatste 3 met hormonen. Blijkbaar is het in elk ziekenhuis anders?

Succes met wachten!

Saar

Heeey,

Wij krijgen de iui als het kan aanlsuitend achter elkaar. Het ligt er maar net aan hoe je lichaam reageert. Ik spuit puregon voor een ei-groei en pregnyl. Ik heb een keer een 2 maanden pauze gehad i.v.m een lichte overstimulatie van mijn stokjes (wat klinkt dat raar he?) Heb er inmiddels 5 gehad waarvan drie vlug achter elkaar. Het ligt ook een beetje aan het ziekenhuis en hun manier van behandelen.

Hoop dat de volgende iui niet nodig is!!! Zet m op, ik duim voor je!

xxx
Sjan

Terug
Bovenaan