hoe vaak kleine voelen?

Goedemorgen allemaal,

Ik ben nu 24 weken zwanger van de 2e. Waar mijn 1e de hele dag liep te trappen en ik hoopte dat ze een moment stil zou liggen, is nr 2 juist heel rustig. Gisteren heb ik hem overdag helemaal niet gevoeld. 's avonds heeft hij wel even liggen trappen als reactie op mn handen. Vannacht heeft ie ook even liggen trappen. Omdat ik hem zo weinig voel, maak ik me wel zorgen of het wel goed zit. Hoe vaak moet je de kleine nu voelen? Sowieso volgende week naar de gyn, hopen dat ik dan de kleine weer even mag bewonderen.
 
Ik voelde ons ukkie vooral rond die tijd ook niet zo veel.Dat kwam pas later. Als ik me zorgen maakte ging k rustig zitten/liggen en voor ik t wist begon t :) Denk dat je je geen zorgen hoeft t maken hoor!
 
Hpoi Maris,

Ik zou mij nog geen zorgen maken.

Mijn VK zegt dat je vanaf week 26 je de kleine elke dag minimaal 1 x zou moeten voelen.

Ik heb 2 weken geleden ook gehad dat ik de kleine niet elke dag voelde, terwijl dat enkele dagen daarvoor wel zo was. Maar toen ik de vraag had gesteld en minder stress/zorgen had, voelde ik de kleine juist weer.
Ik voel de kleine nu met 23+4 wel elke dag... hoewel het soms maar 2/3 trapjes/stompjes is. (ik weet namelijk nog steeds niet of het voetjes of handjes zijn die ik voel) Maar ik voel het. Daar gaat het mij om.

Doe het verder rustig aan. Ga inderdaad zoals R.M. zegt lekker liggen en rustig ademen, nergens aan denken. (echt relaxen dus) En dan komt het vaak wel...

liefs,
 
Kan per zwangerschap heel erg verschillen.
Mijn eerste twee voelde ik al heel vroeg (16 weken en 14 weken al).
Dat ging gedurende de hele zwangerschap zo door.
Beide waren echt enorm druk.
Mijn buik leek wel een golfslagbad.

Nu 38 weken zwanger van nummer drie.
Echt een wereld van verschil.
Placenta ligt dit keer voor dus voelde t sowieso pas veel later (denk bij 19 a 20 weken pas).

En rest van de zwangerschap ook veel minder. Nu nog steeds.
Er waren dagen bij dat je helemaal niks voelde.
En ja.....natuurlijk denk je dan gaat t wel goed?

Nu nog steeds is ze super rustig.
Volgens mijn vk niks om je zorgen over te maken.
Maar stiekem hoop je wel dat er een gewoon gezond kind uit komt, omdat je al een andere ervaring hebt.

Hoop maar dat t een goed voorteken is en dat we na twee drukke jongens nu gezegd zijn met een heel rustig meisje ;-).
 
Ik voelde ze allebei al heel vroeg maar de tweede was duidelijk veel rustiger. Due voelde ik maar af en toe. Maar die heeft de schade duidelijk ingehaald. Dus sorry mamma3007, het geeft zeker geen garantie.
 
mij is altijd gezegd dat je vanaf 28 weken je een 10 keer iets(beweging of schop) moet voelen vanaf 34 a 35 weken word dit minder door ruimte gebrek..

als je zelf het gevoel hebt dat je hem/haar al even niet hebt gevoel ga dan eens ontspannen op de bank/bed liggen dan zul je van zelf merken dat ze dan juist actief worden..
 
Hoi,

Ik heb ook wel eens het idee gehad dat ik het niet voelde. Daarom naar verloskundige gegaan. Echo gemaakt. Alles zag er goed uit. Mocht ik me daarna toch weer zorgen maken konden we ook een hartfilmpje maken van de kleine. Maar dit heb ik niet gedaan, omdat ik ook wel weer rustig was door de echo. En het daarna toch ook wel weer voelde.

Misschien helpt dit jou ook!

Verder ben je net in de periode dat je het gaat voelen. Voor jou is het natuurlijk omdat je al een keer hebt meegemaakt. Maar misschien is dit kindje wel heel anders dan je andere kindje.
 
Terug
Bovenaan