Hoe vaak klussen?

Hoi allemaal.

Ik lees net een berichtje van F, dat ze netjes om de dag geklust heeft... Is het echt zo dat dat het beste is? En wat als je elke dag klust of 2 keer per dag? Het verschilt bij ons nogal namelijk, kan dat veel invloed hebben of is dat per persoon verschillend?

Vragen, vragen, zoveel vragen...

Volgens mij kun je het beste om de dag klussen, dan is de kwaliteit van het zaad het beste (heeft namelijk een dag nodig om weer voldoende aangemaakt te worden). En vooral rond je eisprong veel klussen natuurlijk, maar als je cyclus onregelmatig is, is dat soms moeilijk te bepalen.

Hoi meis,

Ik sluit me helemaal bij Simone aan. Wij proberen altijd (vanaf ongeveer 1,5 week voor de eisprong) om de dag te klussen. Nu was dat maandag en dinsdag bleek dat mijn eisprong eraan kwam, dan klus ik ook nog op de dinsdag voor de zekerheid. Voor de spermakwaliteit is om de dag het beste (zaad leeft sowieso 48 uur).

Succes!!

X F.

Ze zeggen inderdaad dat je het beste om de dag kunt klussen, maar op sommige sites zeggen ze ook dat het prima is om elke dag te klussen. Maar om het zekere voor het onzekere te nemen, doen wij het om de dag. Straks doe je het te vaak en is het zaad niet goed. Ennuh, elke dag klussen is af en toe ook niet te doen.

Succes, liefs Sammy

Wij wijken iets af.

Op het moment dat die testen aangaven dat de eisprong eraan kwam zijn wij gaan klussen en dan iedere avond, 4 à 5 avonden achter elkaar.

Blijkbaar werkte dat, want het is twee keer gelukt, helaas zijn het ook twee miskramen geworden.
In ieder geval is dit voor ons ook weer de procedure de volgende keer!!

Ariane

Ik heb ergens gelezen dat het het beste is om tot aan je eisprong om de dag te klussen. Dan zeker op de dag van je eisprong en dan voor de zekerheid nog de dag erna.
Met deze methode schijn je per cyclus een kans van 40% te hebben dat je zwanger raakt!

Maar met mijn zwangerschap was het 1 welgemikte klus op de dag van mijn eisprong en de dag erna nog eens. En dat was ook raak!

Marjon

Als het zaad gewoon goed is dan kan het geen kwaad. Als het slecht is raden ze aan (de gyn.) om 3 tot 5 dagen te sparen en de eisprong te timen door bv ovulatietesten en dan vervolgens op het goede moment te klussen zodat de zaadjes die goed zijn niet al verloren zijn gegaan.

Succes!
Inge

Terug
Bovenaan