hoe vaak komt jullie kindje?

Hoi dames,

Ons zoontje is nu 3 weken en hij krijgt bv. Alleen in het weekend krijgt hij ook fv omdat mijn man dan thuis is en wat van mij kan overnemen. Kolven gaat n.l. niet echt goed!! Ons kleine mannetje komt alleen, heel stipt, elke 4 uur. Soms elke 3 uur al! Mijn dochter , van nu alweer 4,5, kwam al heel snel pas na 5 of 6 uur. Hij is wel al heel goed aangekomen dus het kan niet zijn dat hij te weinig krijgt. Is het normaal dat hij zo snel komt. Hoe snel je dingen vergeet he? En wie geeft ook bv en fv samen??

Groetjes Fenna, doeiii

Ik heb een hele tijd borstvoeding uit de fles gegeven en af en toe flesvoeding als ik niet genoeg borstvoeding had staan.
3 weken en dan 2 keer per nacht komen is best netjes volgens mij.
wist je dat voor zo een kleintje 5 uur slapen al de nacht doorslapen betekend?
Mijn kindje is nu 12 weken en die kwam ook om de 4 of 5 uur. Meestal dus een keer 'snachts.
Maar omdat ik dus kolfde voedde ik haar op vaste tijden.
En maakte ik haar altijd om 22.30 wakker voor een fles.
Dan werd ze een keer tussen 3.00 en 4.00 wakker en dan weer om 7.00 hoewel het ook weleens 6.00 was
NU slaapt ze al een aantal weken heerlijk door.
Tja het is misschien cliche maar ik denk dat je vanzelf gaat merken dat de tijden die tussen de voeding zit 'snachts langer wordt.
Gewoon een kwestie van volhouden.
Ik denk dat bij mij geholpen heeft dat ik de nachtvoding zo min mogelijk gezellig maakte.
Maar als je borstvoenid geeft is dat natuurlijk een stuk lastiger.
Misschien kun je wel proberen niet te praten 'snachts en dat wel een poosje volhouden natuurlijk.
Maar het is nu eenmaal zo de een slaapt eerder en beter door dan de ander

Terug
Bovenaan