Hoe vaak nu klussen rond de eisprong?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

We proberen zwanger te worden maar vraag me nog steeds af hoe het beste te klussen rond de eisprong? Om de dag of ieder dag en hoveel dagen ervoor beginnen?
Wat doen jullie?

groetejs Lies

Hoi lies

Wij doen rond de eisprong om de dag klussen, want ik heb gehoort dat ik beter is (een vriendin van mij is verloskundige en die had het daarover), omdat als je het iedere dag doet er meer vocht dan zaadcellen in de sperma zitten, de verhouding is dan anders.  Maar goed ik ben zeker geen expert dus ik hoop dat er meer mensen zullen reageren, want ik ben ook erg benieuwd naar hun tips!!!
Wij klussen dan trouwens ongeveer  2 weken lang om de dag.

Liefs Sil
Ronde 4, 1e kindje

Hoi Lies,

Wij klussen gemiddeld rond die periode ook om de dag. Net zoals Sil aangeeft heb ik ook begrepen dat dit beter is.

Liefs Pluis

hoi lieszos,

Je kunt het beste klussen om de dag (dus niet iedere dag, want  krijgt het sperma geen kans om te "rijpen"). Daar heb ik ervaring mee en ook nog eens ergens gelezen.
Wij zelf beginnen een week na de eerste dag van ongesteldheid (dus als de ongesteldheid net voorbij is zeg maar) tot 2 weken daarna. Dan heb je de meeste kans.

Succes!!

Greetz Jenny

Hallo allemaal,

Vind het ook moeilijk om te bepalen wanneer je precies moet gaan klussen rond je ovulatie...heb nu ook ovulatietesten thuis liggen. Volgens de beschrijving moet je het gemiddelde nemen van je cyclus en dat betekent in mijn geval dat ik 11 dagen na mijn 1e dag van mijn laatste menstruatie zou moeten beginnen. Spannend...wordt de eerste keer aanstaande zaterdag....

Maar ik begrijp nu dat je, na de laatste dag van je menstruatie, het beste twee weken lang, om de dag moet klussen.....Het heeft dus geen zin om het elke dag te doen omdat de kwaliteit dan minder zou zijn...

Het klinkt allemaal wat ontwetend, we zijn ook nog niet zo heel lang bezig en heb ook geen haast maar nu we eenmaal besloten hebben om er voor te gaan, kan het me eigenlijk niet snel genoeg gaan......

Hebben jullie dezelfde ervaringen?

Terug
Bovenaan