Hoe vaak ontlasting

Beste allemaal,


IK heb een vraag sinds paar weekjes poept mijn zoontje minder. Hij is 2 jaar en 3 maanden. Eerst deed hij dagelijks of om de dag. Nu om de 4-5 dagen. Ik geef hem vezelijkrijke voeding maar lijkt wel of hij het ophoudt. Als hij verschoont moet worden dan is ook drama helemaal hysterisch en liefst wil hij in een hoekje kruipen want op de een of andere manier schaamt hij zich of vind het eng.   Nu is hij wel een paar weken geleden ziek geweest en hebben we hem 2 keer een zetpil gegeven, dit ging niet van harte. Dus misschien dat hij ook een soort trauma hieraan heeft overhouden dat hij denkt dat ik elke keer zo'n pil ga geven ofzo. Wie heeft advies of ook zoiets gehoord of meegemaakt. Wordt beetje moedeloos van.

Gr. Nancy
 
Hoi Nancy

Toen onze oon zindelijk werd met 2 jr was er ook ineens dat hij niet wou poepen. hij ging hollen door de kamer en riep dat hij moest. pakte ik het potje.. nee. Hij hield het soms ook 3 dg vol niet te gaan. Wij ehbben hem beloont met eeb suprise ei. Hij is gek op chocolade. en dat duurde ook ff, maar uiteinelijk ging het goed, en ben toen een half ei gaan doen. En na 2 wk zei ik je bent een grote jonegn en je kan gwoon poepen. Was alles oke.

Hij vind het nog steeds vies, hij nmoet kokhalzen als ie zelf poept, en ook van zijn zusje.

Ik wens je veel suc6 en hou me op de hoogte

Groet Bea
 
Hoi het gaat gelukkig al weer wat beter. Ben wel nog continu mee bezig. EN potje heb ik geprobeerd maar meestal doet hij het al in ze pamper en vraagt daarna om het potje.

Gr. Nancy
 
Terug
Bovenaan