Hoe vaak op controle bij overtijd (> 40 wkn) ?

A

Anoniem

Guest
Ik was benieuwd hoe vaak jullie op controle moeten zo gauw jullie 40 weken zijn. De laatste keer dat ik op controle ben geweest was ik 39 +5. Ik hoefde pas na een week weer terug te komen. Bij de volgende controle ben ik 40 +6. In mijn vorige zwangerschap woonde ik in Duitsland en ging ik vanaf 40 weken elke dag op controle en dagelijks aan het CTG.  Ik vind een wekelijkse controle dus wel erg weinig. Ben benieuwd hoe dit bij jullie gaat.

Groetjes Nathalie 40  +1  

Bij mijn eerste was ik ook overtijd en ging ik twee keer in de week, zat ik wel de hele zwangerschap bij de gyn en niet bij een vk. Ik vind 1 keer in de week ook erg weinig eigenlijk, misschien dat je kan aangeven dat je je prettiger voelt bij twee keer in de week. Elke dag zullen ze hier echt niet doen, daar heb ik nog niet van gehoord maar twee keer in de week moet toch zeker wel kunnen...

Hoi nathalie,

Nou hier is het dus normaal 1 keer per week.
Want ik heb al afspraken staan tot woensdag  19 september en dan ben ik 40 weken en 6 dagen.
Maar als ik dan die maandag 24 ste    nog niet ben bevallen moet ik die dag naar het ziekenhuis. Voor ctg en echo. Dan gaan ze kijken wat ze gaan doen amar ze halen het uiterlijk met 42 weken waar wij wonen.
Dus ik denk als je de volgende keer gaat je dat wel verteld zal worden.
Misschien moet jij dan die vrijdag nog naar het ziekenhuis.

Ik hoop voor je dat het niet nodig is.

Liefs An

Hoi Nathalie,

ik ben ook al overtijd, maar  ga nog gewoon 1 x in de week  voor controle  naar het ziekenhuis. Ik vind ze sowieso niet zo scheutig met extra controles, bij een verloskundigenpraktijk krijg je  naar mijn idee eerder 1 x in de week controle. In het UMCG  krijg je vanaf 38 weken 1 x in de week controle.

En als alles er verder goed uitziet normale bloeddruk, gewone hartslag en dergelijke laten ze je gewoon tot en met 42 weken doorlopen. Pas daarna gaan ze beginnen met strippen enzo......  ik hoop dat het toch echt wat eerder komt.

Eline 40 weken en 3 dagen (er gebeurt nog steeds nix)

Hallo

Ook ik ga gewoon sinds 37 weken 1x in de week en alles goed gaat dan blijf je gewoon 1x in de week komen, tenzij voorgeschiedenis of medische redenen.
Maar dan loop je al bij de gyn als het goed is.

Ik ben nu 5 dagen overtijd en a.s. dinsdag met 41 weken en 2 dagen gaan ze me proberen te stippen lukt dat niet dan moet ik afspraak maken bij gyn om volgende week vrijdag en zondag ctg te laten maken en die week erop dus dan ben ik al 42 weken wordt ik ingeleid.

Succes

Bij ons is het vanaf week 36 iedere week tot 41 weken. Bij mijn vorige zwangerschap kwamen ze vanaf 41 weken om de dag thuis om te strippen. Dit omdat ze bij ons ook wisten hoe graag we een thuis bevalling wilde ( bij de eerste was ik ingeleid )
Dami

Weet je, het is bij elke vk ongeveer het zelfde volgens mij, maar als je je echt zorgen maakt, zal het ook wel mogelijk zijn om vaker te komen denk ik. Het is wel een kwestie van dit aangeven en vragen of het kan.

Mijn vk kwam er achter dat ik me erg veel zorgen maakte toen ik 32 weken zwanger was en sindsdien ga ik dus wekelijks. Heeft ze in mijn geval zelf aangeboden.
Zo zie je maar... er is veel mogelijk als je het maar gewoon aangeeft.

Groetjes, Miriam

Terug
Bovenaan