hoe vaak poepbroek???

hoi meiden,

mijn dochtertje van bijna 4 maanden laat regelmatig 3 tot 4 dagen tussen een poepbroek zitten. afgelopen zat. zon en ma fruithapje mango gehad. woe. fruithapje peer en gisterenavond voor het eerst rijstebloem door haar laatste fles. nou heeft ze dus sinds afgelopen zondag geen poepbroek meer gegeven en vraag me af of ik het cb moet bellen of het maar gewoon afwachten?? wat zouden jullie doen? verder is ze heel tevreden en brabbelt lekker de hele dag door ze zit in ieder geval goed in haar vel, paar keer aandrang tot persen maar dan kwam er gewoon een beetje lucht dus vals alarm. aan de ene kant maak ik me zorgen maar aan de andere kant ook weer niet.

ps. moet maandag zowiezo naar cb voor 2e prikjes.

groetjes non

Ligt eraan of je je kindje borst of fles geeft.

Borstvoedingskindjes kunnen heel erg lang niet poepen, soms wel 10 dagen niet. Dit komt doordat bv heel lichtverteerbaar is. Maar sommige bv kindjes poepen wel iedere dag. Dat maakt eigenlijk voor die kindjes niet zoveel uit.

Bij kv kindjes is het volgens mij zo dat ze minimaal om de dag, twee dagen, moeten poepen.

Zolang het buikje zacht aanvoelt, en je hebt het idee dat het allemaal goed met haar gaat, is er niet zo veel aan de hand.

Als ze toch last van verstoppingen gaat krijgen en ze had dit voorheen niet, dan kun je beter stoppen met de introductie van bijvoeding, en dit over een paar weekjes weer per soort introduceren.

hi moonpootje,
thanks voor de snelle reactie ze krijgt kv en was na woe ook gestopt met bijvoeding omdat ik dacht dat het daar aan lag maar volgens jou hoef ik me dus niet teveel zorgen te maken?? anders ga ik vandaag nog even bellen naar het cb. en ja het buikje is zacht en ze voelt zich prima weet ook niet waaraan je verstopping kunt herkennen, huilen ze dan veel ofzo?? want dat doet ze ook niet ze is heel tevreden..

groetje non

Als ze krampjes heeft, of veel windjes laat of wel perst, terwijl er niks komt, dan kan het verstopping zijn.

Heb nog effe verder gezocht, maar ook bij kv kindjes kan ontlasting langer wegblijven.

Maar als je je zorgen maakt, bel gewoon het cb, die zitten er daar voor!

Dat met je vacc. weet ik niet. Ben je een keer niet naar het cb geweest, terwijl je wel moest?

hi, mag ik vragen waar je het opgezocht hebt? en zou het misschien kunnen komen doordat ze nu vastere voeding heeft gekregen? dat haar darmpjes het nog aan het verwerken zijn? zal ik vanavond dan maar geen papfles geven? alvast bedankt

groetjes non
ps bedankt voor de uitleg van verstopping wist wel ongeveer maar niet precies hoe het zat.

Terug
Bovenaan