hoe vaak poepbroek??

hoi meiden,

mijn dochtertje van bijna 4 maanden laat regelmatig 3 tot 4 dagen tussen een poepbroek zitten. afgelopen zat. zon en ma fruithapje mango gehad. woe. fruithapje peer en gisterenavond voor het eerst rijstebloem door haar laatste fles. nou heeft ze dus sinds afgelopen zondag geen poepbroek meer gegeven en vraag me af of ik het cb moet bellen of het maar gewoon afwachten?? wat zouden jullie doen? verder is ze heel tevreden en brabbelt lekker de hele dag door ze zit in ieder geval goed in haar vel, paar keer aandrang tot persen maar dan kwam er gewoon een beetje lucht dus vals alarm. aan de ene kant maak ik me zorgen maar aan de andere kant ook weer niet.

ps. moet maandag zowiezo naar cb voor 2e prikjes.

groetjes non
.
 
Hoi,

Ik loop ook een klein beetje achter op de prikjes. Dat komt uiteindelijk wel weer goed omdat er straks een langere tijd zit tussen prikjes. Dus dan kun je dat wel weer een beetje inlopen. Als het maar gebeurd.

Mijn zoontje heeft ook wel wat last gehad van zijn darmen toen ik begon met andere voedingen. Het kan zijn dat ze er dan toch nog niet helemaal klaar voor is. Maar ja ze moeten er een keer aan beginnen dus ik zou het wel gewoon doorzetten. Wat ik deed was of als fruit wat pruimen door de rest heen mengen. Of wat pruimensap (laxo rosvicee) geven. dit mogen ze gewoon hebben kan geen kwaad. En misschien helpt dat net om het wat makkelijker te maken.

Als ze persen en er komt niks dan betekent het wel dat het een beetje vast zit volgens mij. Zou er toch even op letten. En inderdaad even bij het cb vragen.

Succes
 
Als ze nog niet toe zijn aan vast voedsel dan kan dat best de boel verstoppen.
Van rijstebloem is het in elk geval wel bekend dat het verstoppend kan werken.
Ik zou daar persoonlijk dus nog even mee wachten tot je kindje wat ouder is en de darmen er wel aan toe zijn.

Op zich hoor ik wel vaker dat er kindjes zijn die maar 1 keer per week poepen. Dus je hoeft je er niet meteen heel veel zorgen om te maken zolang ze alert zijn en wel gewoon plassen.
 
Tip van mijn schoonmoeder:
Haar dochtertje (mijn schoonzus) had vroeger last van ingedroogde keuteltjes die dan de stoelgang blokkeerden. Zij smeerde dan -op aanraden van de kraamverzorgster- de thermometer met een beetje olie in en stak die in het anusje van de baby. Hierdoor stimuleerde ze de stoelgang en als ze die keuteltjes geloost had, had ze verder normale stoelgang.
Succes!
 
Hey,

Ik snap dat je je wat zorgen begint te maken. Logisch ook als ze wel perst en geen poepbroek heeft. Dit is vaak een teken dat ze toch wat verstopping heeft.

Dit kan komen omdat haar darmen niet toe zijn aan fruit. Loïs had het ook en we zijn toen direct met fruit en rijstebloem gestopt. Rijstebloem werkt zowiezo verstoppend bij veel kinderen. Maar starten met bijvoeding moet geen verstopping geven. Dan zijn de darmen er niet aan toe.
Mijn tip is dus: gewoon stoppen en met een maand of 5 weer eens met een paar hapjes fruit beginnen. Ze hoeven pas vanaf 6 maanden fruit en groente, dus laat het gewoon nog even rusten.

Wij hebben nu een goede poeper, ze poept wel drie keer per dag soms. Ze is nu anderhalf maar het is wel anders geweest in het verleden. Toen wij begonnen met groente en fruit kreeg zij er ook last van. Ze poepte één keer in de twee/drie dagen echt hard. Maar omdat zij de leeftijd had konden we niet stoppen. De darmen moesten gewoon helemaal wennen. Na een paar maand was het over.

Wat ons wondermiddel is: Kindocol van VSM. Zo te koop bij de drogist... al vanaf de geboorte te gebruiken. Wel homeopatisch maar het helpt heel goed. Na 1 dag druppels geven konden wij het verschil al merken. Ik heb altijd een flesje op voorraad staan voor het geval dat!
Ook een roosvicee laxo is een natuurlijk middel, op basis van pruimpjes en kan je zonder zorgen gebruiken. Ik weet niet of je kindje al sap drinkt natuurlijk, maar je zou ook een schepje door de yoghurt kunnen doen, als ze dat wel krijgt.

Het themometer-advies zou ik niet zomaar opvolgen. Het kan het rectum van je kindje beschadigen als je uitschiet en dat wil toch niemand.

Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan