hoe vaak poepen jullie kinderen?

Hoi hoi,

Onze dochter van net 2 jaar poept ongeveer 2 keer per week (al een hele poos is dat zo). Ze had er ook iedere keer erge moeite mee, dus we zijn nu begonnen met roosvicee laxo omdat ik nog niet gelijk aan de echte laxeermiddelen wil gaan beginnen. We merken al dat ze een stuk minder moeite heeft met poepen, maar het blijft toch bij die 2 a 3 keer per week.

Is dat eigenlijk oké voor een kind van 2? Of moeten ze iedere dag poepen?

Ik dacht even horen hoe dat bij jullie gaat, voor ik het consultatiebureau of de dokter bel.

Groeten, Kim
 
Hoi Kim,

Mijn zoon poept echt extreem veel. 4-5 keer per dag is geen uitzondering. Dus die moet je niet als voorbeeld nemen hoor.

Volgens mij is twee keer per week wel erg weinig, maar nog wel normaal, hoor. Als je iets wil doen kan je met laxo beginnen, maar naar de huisarts hoeft vast niet.

Groetjes,
Daniëlle
 
Hallo,

Mijn zoon poep eigenlijk elke dag wel een keer.
Soms zit er ook wel is een dag tussen dan poept ie niet.
En soms poept ie dagen 2x of 3x op een dag.
Is wel verschillend maar meestal gewoon 1 keer.

groetjes
 
Hoi,
Je kan altijd de huisarts bellen met de vraag of dit vaker voorkomt. Als ik naar mezelf kijk, dan heb ik ook niet elke dag ontlasting.
Ons zoontje is een "grote poeperd", gemiddeld heeft hij 3 keer per dag een poepluier.
Succes!
 
Ons dochtertje poept gemiddeld 1x per dag en soms een dag niet maar als je dochtertje er niet zoveel last van heeft zou ik het gewoon blijven proberen met laxo en inderdaad nog niet aan de laxeermiddelen beginnen. Ik weet niet of jullie dochter een luier om heeft maar misschien vind ze het wel vies om in haar luier te poepen.
Misschien op een potje proberen. (heeft een vriendin van mij ook gehad met haar kleintje)
In ieder geval succes.
 
Hoi! Ja lijkt me wat weinig.. Heeft ze er last van? Want ik ken wel genoeg volwassenen met een onregelmatige stoelgang. Onze dochter van 2,5 poept sowieso 1 á 2x per dag.
 
hai,
kinderen hoeven niet elke dag te poepen!

er bestaan speciale poeppoli's in het ziekenhuis en zij kunnen je helpen.
vraag an je huisarts of je daar eens een gesprek mee kan hebben.

gebruik geen laxeer middelen op eiegn initiatief!

succes
 
Terug
Bovenaan