hoe vaak slaapt jullie zoon of dochter van 7 maanden

als onze zoon 2 uur op is is het weer tijd om even naar bedje te gaan.hij is dan doodmoe.als hij in bed ligt dan slaapt hij meteen.maar geen uren hij slaapt 3 kwartier tot een uur en is weer wakker.hij is wel beweegelijk.vraag me af hoe dit bij andere kinderen van deze leeftijd is
 

Hoi,

mijn zoontje  sliep rond de 7 maanden als volgt:
6.30  wakker
9.00-10.00 slapen
12.30-14.30 slapen
19 uur naar bed.

Toen hij jonger was, deed hij telkens van die hazeslaapjes van een half uurtje, a drie kwartier. Maar langzaamaan is daar dus meer ritme in gekomen. Wel fijn dat hij nu 1 keer een lange tuk doet. kan ik zelf ook nog eens gaan liggen of iets voor mezelf doen.
 
Maar goed, ieder kind is verschillend. Als je zoontje het nodig heeft, gewoon lekker in bed leggen.

groetjes,
Judith
 
Hoi, onze dochter van 7 maanden slaapt ook vanaf zo'n 2 uur na de fles, tot de volgende voeding. Dat betekent dat ze slaapt van half 10 tot half 12 en van  half 2 tot half 4. Lekker hoor! Onze oudste  (bijna twee) slaapt alleen nog 's middags van 12 tot 2. Maar  nu vanmiddag  liggen ze allebei een tukkie te doen, dus ik heb zomaar 2 uur voor mezelf!!!
Groetjes, Simone  
 
Hoi
Onze dochter is nu 13,5 maand. Maar sliep al vanaf 7 maanden nog maar 1 keer 's-middags. Omdat als ik haar rond een uur of 10 naar bed bracht, ze alleen maar zat te huilen. Van allles geprobeerd, maar ze wilde gewoon echt niet slapen.
Al vanaf haar geboorte is ze een heel actief kind en sliep ze overdag erg onrustig. Altjid hazeslaapjes van hooguit half uur. ('s-avonds is ze trouwens ook een onrustige slaper)
Maar ik was dat zat dus heb ik haar op een gegeven moment gewoon pas tussen 11:00 en 11:30 uur naar bed gebracht (terwijl ze al wakker was vanaf ca 6 a 7 uur) en toen sliep ze wel voor ca 2 a 3 uur.......eindelijk. Ze kreeg bv voor het slapen gaan en als ze wakker werd kreeg ze haar lunch.
Langzaam aan is het verschoven naar 12:30 uur naar bed, omdat ze nu 's-morgens later wakker wordt rond half 8.
Ze wordt nu meestal rond 15 uur wakker en dan gaat ze rond 19:30 uur weer naar bed.
groejtes Chantal

 
Hoi,

Mijn zoontje sliep met 7 maanden lekker 3 keer per dag:
's ochtends een uurtje (meestal van 10.00-11.00)
na de middag een uurtje of 2/3
en dan tussen 17.00 en 18.00 uur.
Hij had gewoon veel slaap/rust nodig.

Groetjes Marieke
 
dochtertje van 7,5 maand heeft meestal 1 middag dut..
soms 's ochtends om 10/11h nog een extra slaapje of andersom s ochtends flinke slaap en s middags dutje maar sowieso 1 flinke dut!!
ze is erg actief en   nieuwsgierig dus niet veel tijd voor slapies..
tussen 19 en 20:00 gaat ze weer slapen..
 
Senn van 7,5 maand wordt om 7 uur wakker.
Hij slaapt daarna van 8.30 uur tot 10.30 en van 12 tot 13.30 Daarna wil hij niet meer slapen tot 19 uur.
Hij gaat om 19 uur naar bed en slaapt dan weer het klokje rond tot 7 uur.
Hij is dus vooral een ochtendslaper, want smiddags krijg ik hem echt niet te slapen!
Soms sla ik een van de twee ochtendslapen over, als ik ga sporten of zo, en daar lijkt hij geen problemen mee te hebben.

Ik leg hem wakker in bed, dan klets ie nog wat maar binnen 10 minuten is hij in dromenland.
 
Terug
Bovenaan