hoe vaak slapen (6 maanden)

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Hoe vaak slapen jullie kleintjes? Kevin slaapt nu 's ochtends 2 uurtjes en 's middags 2 uurtjes. Meestal is hij om half 3 wel uitgeslapen. Tot 7 uur is nog te lang voor hem, maar nog even een uurtje tussendoor wil hij vaak niet. Ik heb het idee dat hij toe is aan 2 slaapjes, maar hoe maak ik die overgang. 's middags later naar bed lukt ook niet.

hoi kabo

sverre is 6 en 2 weken hij slaapt nog best veel.

6.00-6.30 fles
8.00 fruithap
8.30 slapen tot ongeveer 10.30/11.00
11.30 pap
14.00 slapen
16.00 fles
voor 18.00 slapen anders slaapt hij niet meer als het na 18.00 is
20.00 fles

dit verschilt ook hor de ene keer zijn we op pad en slaapt hij haze slaapjes en de volgende dag slaapt hij meer. wat ik ook doe als hij niet slaapt tussen de 1 na laatste voeding en de laatste vroeger geven die voeding. en naar bed. of toch effen nar bed brengen komen ze toch tot rust.

hooperlijk heb je er wat aan.

doei doei lucy

Hoi,
Liv is nu 7 maanden en slaapt:
09:30 - 10:30
13:00 - 14:30
17:30 - 18:00 (soms)
Dat laatste slaapje wil ze vaak ook niet echt, maar ook zij haalt het niet tot 7 uur. Als ze niet slaapt moeten we haar de hele tijd vasthouden tot dat het bedtijd is.
Ik moet wel zeggen dat dit een min of meer opgelegd slaapritme is. Ik zit namelijk vast aan haal en brengtijden van school en heb graag dat ze s'middags gelijk met haar broertje slaapt (heb ik ook nog even rust). Ik maak haar dus wel wakker soms, kan niet anders, maar ze doet het er prima op.
Ivy

Finn is 5,5 mnd en slaapt nog vrij veel. Hij wordt rond 8.00 uur wakker, dan krijgt hij een voeding (hij krijgt nog borstvoeding)  en tegen 9.30 uur gaat hij weer naar bed. Om 12.00 uur krijgt hij weer een voeding (moet ik hem soms voor wakker maken) en dan gaat hij rond 13.30 uur weer naar bed. Om 16.00 uur weer een voeding en dan blijft hij wakker, om 18.00 uur groente en een uurtje later nog een voeding en daarna gaat hij naar bed. Dan slaapt hij van 19.30 uur tot de volgende ochtend.

Hij slaapt 's nachts dus zeker klokje rond en overdag slaapt hij in totaal ook nog zo'n 5 uur.

Hoi,

ook hier wordt nog veel geslapen.

Lieke en Nick hebben hetzelfde schema

6:30 210 cc fles
slapen tot 09:00 uur
9:30 fuithap
12:00 210 fles
12:30 slapen tot 15.30
16:30 fles
17:45 groente, aardappels en vlees,
18:30 slapen
Om 21:45 wakker maken voor de fles.

Groetjes Miranda

Hoi Kabo,

ook Lars is 's middags aan een dutje toe, maar weigert dit in zijn bedje te doen. Dus leg ik hem in de kinderwagen (in de ligstand) en wieg deze heen en weer (of ga een stukje lopen). Hij valt dan prima in slaap en een klein uurtje later is hij weer helemaal het mannetje.

Succes ermee! Marijon

Hoi,

Senna slaapt ook maar heel weinig!
Hij heeft 5 maanden beneden op de bank steeds maar half uurtjes geslapen.
Sinds een paar weken ligt hij boven.
Dan slaapt hij van 10.00 tot 11.30 ongeveer.
's middags soms een half uurtje en soms wat langer!!
Ik krijg er niet echt een ritme in!

Monique

Hoi,

bij ons zit er even geen ritme in omdat mw last heeft van haar doorkomende tandjes..

Meestal slaap ze na de ochtend voeding nog klein uurtje, tussen de middag, soms ook nog rond 15 uur en 1st ook rond 17 uur maar die probeer ik op te rekken tot 20:30 en dan tot 7 uur...

Groetjes

Terug
Bovenaan