hoe vaak strippen?

Hoi!

Even een vraagje. Inmiddels ben ik 41 weken en 4 dagen zwanger en twee keer is er een poging tot strippen gedaan. (Maandagmiddag en donderdagochtend). De eerste keer leverde het behalve wat gerommel, een half vingerhoedje bloed en wat slijmerige sliertjes niets op. Ik had toen ook nog geen ontsluiting. Vandaag ook een paar draadjes slijm gezien, maar verder niks, het is zelfs heel rustig in mijn buik. Ik had wel een kleine centimeter ontsluiting, maar de vk kon er niet echt  goed bij zei ze.
En nu? Geen idee, er kan nog wat gebeuren vannacht, maar ik verwacht het eigenlijk niet. Maandag word ik overgedragen aan de gynaecoloog als ik nog niet bevallen ben en daar zie ik NIET naar uit. De eerste was een prima thuisbevalling met 37, 2 weken en graag wil ik nogmaals thuisbevallen. Ik heb nog 3 daagjes....

Zou het zin hebben om te vragen of ze bijvoorbeeld zaterdag nog een strippoging kunnen doen????   Mocht het nog nodig zijn? Heeft iemand daar ervaring mee?

groetjes vis78/Dionne

Hallo,

Wie weet ben je al bevallen maar ik ben 2 keer gestript
eerst dinsdag morgen en later woensdag avond en
donderdag morgen is onze mooie dochter geboren.

Suc 6 met je bevalling,

Groetjes Belinda mama 9 mnd

Ik ben nu 40wkn en 2 dgn en volgende wk woensdag willen ze mij ook gaan strippen.
Aangezien jullie hiermee ´ervaring ´hebben, vraag ik mij af of het erg pijnlijk is.

Hoi!

Uiteindelijk bleek bij mij de tweede keer strippen toch geholpen te hebben. Een paar uur na mijn berichtje braken de vliezen en 's morgens om 2 minuten ovr 10 had ik mijn gezonde zoon in mijn armen....

Het strippen vond ik de eerste keer niks voorstellen, maar dat bleek ook geen strippen geweest te zijn, omdat ik nog geen ontsluiting had. De tweede keer vond ik het erg onprettig (zeg maar gerust echt pijnlijk). Dat was omdat de vk er niet goed bij kon, ze heeft veel kracht moeten gebruiken. Maar goed, het is allemaal wel te doen en uiteindelijk achteraf gezien heel erg de moeite waard: de bevalling kwam toch op gang!

Een goede vk zal het altijd het altijd heel rustig doen en je goed begeleiden en jou aan laten geven als het niet gaat. Je bent het ook niet verplicht, als je het zelf niet wilt, hoeft het niet!

groetjes Dionne

ik zelf ben nou 35 weken zw en word ook tegen het einde aan gestript aangezien mijn eerste zw 42 weken duurde en dit keer veel alstigere zwangerschap heb maar ik zou niet weten wat strippen inhoud of hoe het word gedaan en of het wel echt helpt en ik wist ook niet dat het pijn deed zouden jullie mij hier meer over kunnen inlichten aub

Terug
Bovenaan