hoe vaak voeden ( bv )

hallo,

ik heb een zoontje ( Arjan ) van bijna 3 weken,
ik geef borstvoeding en dat gaat heel erg goed, hij groeit ook goed,

maar hij drinkt overdag vaak om de 2 uur, het lukt me ook niet om dit te rekken,
Is dat wel normaal dat hij zo vaak wil drinken, ?
snachts slaapt ie de laaste dagen wel wat langer gelukkig,

hoe vaak voeden jullie je kindje ongeveer bij borstvoeding?

hoi,
ik geef ook borstvoeding en Ralph komt de ene dag braaf om de 3a4 uur maar sommige dagen (oa vandaag ;) ) is hij veel wakker en wil dan ook om de 2 uur drinken! hij wordt helemaal woest en gilt alles bij elkaar als ik hem niet geef, dus dan maar wat extra voeden hoor... ik heb er gelukkig de tijd voor, al is het wel vermoeiend... ik dacht heel optimistisch vanmiddag: nu laat ik hem eens ff gillen... onder mijn slaaptijd... ja daag... ik kon er zelf niet van slapen dus had er alleen mezelf mee...

Ralph groeit ook als kool dus hij heeft het in principe niet nodig, maar ja, laten gillen vind ik ook zo moeilijk... ik ga er maar vanuit dat hij na een paar weken in een eigen ritme komt. Ik las trouwens ook ergens dat baby's na 2 weken meer behoefte aan voeding krijgen, en Ralph is morgen 2 weken oud, dus ik hoop maar dat dat het is dan!

succes ermee! het komt vast goed... een keer zullen ze toch wel genoeg hebben ;) !!?

groetjes Elise

Devan is al weer 8 weken en krijgt 7 voedingen per dag, overdag ca elke 3 uur en ' 's nachts 4 à 5 uur. Soms wil ie vaker, meestal rek ik het en soms geef ik een slokje nutrilon tussendoor. Ik vervang sowieso bijna dagelijks wel 1 bv voor kunstvoeding, als dat makkelijker uitkomt qua andere bezigheden,. Ik heb bij mijn dochter geen bv gegeven ben blij dat het nu wel lukt maar het is wel tijdrovend zeker met een guppie van 21 mnd over de vloer!

Mijn oudste deed dit ook continu om de 2 uur drinken heb het tot 5 1/2 maand volgehouden maar was er daarna ook helemaal klaar mee Hij viel ook altijd in slaap aan de borst dus waarschijnlijk drinken ze niet gelijk genoeg en als ze de fles krijgen verplicht je ze om een bepaald aantal cc te drinken Jens krijt al vanaf dag 3 afgekolfde bv en dus wist ik precies wat hij binnenkreeg en die gaf ook helemaal dit probleem niet Maar hij kwam niet genoeg aan dus ben ik over gestapt op flesvoeding
Maar als je de tijd ervoor over hebt zou ik hem gewoon lekker om de 2 uur laten drinken want het is niet zo dat niet genoeg voedingsstoffen hebt want hij groeit goed zeg je succes ermee

Ha,

Ik geef ook borstvoeding. Vic kwam de eerste dagen ook echt om de 2 uur. de afgelopen week was hij 400 gram gegroeid. Wel erg veel dus kreeg ik het advies om toch echt te rekken. Nu heb ik een fiepje en nu lukt het zelfs om 3 1/2 uur er tussen te laten zitten! ook 's nacht gaat het in 1 keer beter. Soms zit er wel 4 uur tussen. Dus wie weet, brengt een fiepje voor jou ook mogelijkheden.

Succes ermee!

Groetjes yvonne

oke haha dat dacht ik ook al,
ja die geef ik soms ook wel eens maar daar is hij zo wild mee dat ie meteen uit zijn mond valt, en dan moet ik nog elke 5 min naar hem toe hihi,

Terug
Bovenaan