hoe vaak voeden 's nachts

Hallo allemaal,

ik ben benieuwd hoe oud jullie kindje is en om de hoeveel uur hij of zij s'nachts gevoed wordt?

Devin is nu 7 weken en 3 dagen en hij komt ook gewoon 's nachts nog om de 3 uur. Ik geef borstvoeding.

groetjes Sabrina

Hoi, onze knul is 7 weken en 1 dag.
Hij krijgt tussen 18:30-19:30 borstvoeding. Daarna gaat hij naar bed en wordt hij tussen 03.00- 04.00uur wakker. Daarna tussen 07:00-08:00. Dus dat is principe 1x 's nachts.
Wel best zwaar voor je om 's nachts ook om de 3 uur te voeden. Krijgt hij overdag ook om de 3 uur? Heb je dit al eens proberen te rekken?

Overdag komt hij eigenlijk ook om de 3 uur. Alleen bijna elke middag of begin avond zit er 5 uur tussen. Ik heb al geprobeerd om die 5 uur te verschuiven, dus gewoon heel de dag om de 3 uur, in de hoop dat hij 's nachts die 5 uur er tussen laat zitten. Rond een uur of 11 een flesje afgekolfde melk geven ipv de borst, (misschien dat hij met een flesje iets meer binnen krijgt) Maar niets van dit heeft geholpen. Hebben jullie misschien nog een idee?

Thijs is 10 weken. Hij krijgt om 19.00 uur en 23.00 uur nog een fles en meestal wordt hij dan ergens tussen 5 en 7 wakker. Als het 5 uur is probeer ik dit wel wat te rekken met een speentje.
Maar voor de fles van 23.00 uur moet ik hem vaak wakker maken. Doe ik dat niet, dan wordt hij rond 3 00 uur wakker.

Onze vent komt meestal 1 a 2 keer voor de borstvoeding. Gelukkig zit er ook 's nachts minstens 3 uur tussen als het twee maal is. Dus we kunnen weer wat beter slapen. Oja, ons mannetje is vandaag precies 8 weken.

@ sabrieneke: soms laten kindjes zich hierin helaas echt niet sturen. Je kan het proberen en dat hij meegaat in jou idee, maar het kan ook zijn dat hij gewoon de normale tijd weer komt.
Mijn ventje drinkt om 20.00 voor de laatste keer en komt dan vaak tussen 2.00 en 3.00. Ik ga gewoon om 21.30 naar bed zodat ik ook nog lekker kan slapen. Ik hoop voor je dat het flesje of de borst om 23.00 helpt.

groetjes

Heel toevallig dat hij vannacht maar 1 keer is geweest. Gisteravond kwam hij om 22.00, vannacht om 3.00 en vanmorgen weer om 7.00. Ik zal niet te vroeg juichen, maar hopen dat dit zo blijft.

Terug
Bovenaan