Hoe vaak voeden?

Hoi

Wij moeten ons dochtertje elke 3 uur wakker maken voor de fles. Dit gaat prima, maar vaak valt ze halverwege in slaap, dan verschonen we haar en de ene keer drinkt ze meteen de rest op, maar vaak ook kwartier half uur later. Nou vraag ik me af, kunnen we haar ook elke 4 uur wakker maken? En vanaf wanneer mag ze elke 4 uur eten? Hopelijk zijn hier meiden met een advies.

Kleine kinderen mogen max 6 uur zonder voeding.. dan gaat de suikerspiegel omlaag.. Wij hadden het zelfde en hebben wel de wekker gezet maar haar gewoon zelf laten komen als ze honger had en heeft meld ze zich netjes zelf en gaat de fles ook leeg..

Hoop dat je dit helpt...

Liefs Sjuul

Tijdens de kraamperiode is ons verteld dat baby's met flesvoeding om de 4 uur voeding mogen hebben en 1 keer per dag om de 6 uur (de nachtvoeding). Wij redden die 6 uur nog niet, helaas. Maar na 2 weekjes zit ons zoontje toch wel redelijk op een schema van 3 a 4 uur voeding. En wij maken hem niet meer wakker voor zijn voeding, tenzij hij overdag langer dan 4 uur slaapt. Maar over het algemeen meldt hij het zelf wanneer hij honger heeft. Maken wij hem netjes om de 3 uur wakker dan krijgen we er niet genoeg voeding in, omdat hij in slaap valt. En als hij eenmaal slaapt dan krijgen we hem echt niet meer wakker met het verschonen van de luier.
Dus eigenlijk regelt ons zoontje zelf wanneer hij voeding krijg.

Hoe gaat het nu?

Pepijn krijgt ook om de 4u en dan moeten we hem zelfs nog wakker maken! Wel krijgt hij dan de fles leeg, maar ik ga het hem niet opdringen hoor.
In de 24u krijgt hij 5 flessen van 135ml (120 water) en 1 van 165ml.

Liefs

Terug
Bovenaan