Hoe vaak wegen?

Gaan jullie vaak wegen tussendoor?
Ik heb dit nog niet gedaan. Lars is alleen gewogen op de afspraak die ik had staan vorige week dinsdag. 24 januari hebben we een nieuwe afspraak voor zijn inentingen en dan wordt hij ook gelijk weer gewogen. Is dat te lang uit elkaar of moet je het tussendoor ook nog in de gaten houden?
Omdat het mijn eerste kindje is heb ik er helemaal geen ervaring in, hoe kan je zien dat je kindje goed groeit? Hoeveel moet hij ongeveer per week aankomen?

Groetjes Kim

De keren dat je naar het CB moet zijn voldoende om te wegen. Je gaat alleen tussendoor als je twijfelt. En je kunt natuurlijk altijd bellen met het CB als je vragen hebt. Gewoon doen.

Ik ben van augustus maar las je vraag.
Zolang je baby volgende plas luiers heeft hoef je je niet te veel zorgen te maken. Natuurlijk zijn poepluiers ook belangrijk maar niet elke baby poept elke dag;-)
en inderdaad als je twijfelt kun je altijd extra gaan!
Liefs Marleen

Ik ben nu 1x extra gegaan ivm advies wijkverpleegkundige. Ons meisje was door spruw in 4dagen maar 15gr gegroeid.

1wk later weer laten wegen op cb, 200gr gegroeid, dus dat was voor ons bevestiging dat ze t op moment hartstikke goed doet en genoeg heeft aan flesjes van 90cc(ook al zeggen ze dat ze met gemak 120cc moet kunnen drinken, hiervan spuugt ze altijd 30cc weer met en grote boog eruit.)

Als je kleintje goed drinkt en grote plasluiers en ontlasting heeft hoef je je niet ongerust te voelen.

Geef je BV of KV. Met KV weet je wat ze binnen krijgen en met BV niet altijd, kan me voorstellen als je BV geeft dat je een keer extra wilt wegen om er zeker van te zijn dat je kleintje er genoeg aan heeft
liefs

hallo ik ben van maart 2011.
en wij kregen te horen dat wanneer het nodig was extra te wegen ze dat op het cb wel aan zouden geven.
bij ons zit er nu 2 maanden tussen het wegen en meten. en dan gaan wij wel keer tussendoor omdat we het zelf zo leuk vinden hoe ze groeit.

Ik ben een oktobermama en ben tussen door nog wel naar het cb gegaan om te wegen. De reden heirvan is dat we adhv het gewicht de hoogte van de voedingen konden bepalen. Verder zou de afspraken met het cb voldoende moeten zijn maar het is altijd wel handig als backup als je ergens wat onzeker over bent. Dit heb ik zelf ook gehad met spruw. Dna is het toch fijn dat je daar even heen kan gaan voor een bevestiging.

idd, als je zelf onzeker bent gewoon heen gaan. Het kan geen kwaad en je bent zelf rustiger. Maar de plasluiers zijn belangrijk, die moeten gelijk zijn aan het aantal voedingen. Kan me voorstellen dat je wat onzekerder bent omdat het de 1ste is, vetrouw op je intuitie en je gevoel, dan gaat het goed!

bij ons hebben ze gewoon een weeguurtje op woensdags en mag je zelf weten of ja daar heengaat of niet hoef je ook niet voor te bellen,mijn dochter spuugde veel in het begin en toen ging ik er elke week wel heen.
gr septembermama

Terug
Bovenaan