Hoe vallen jullie kindjes in slaap

Hoi meiden,

Hoelang na de voeding brengen jullie je kindjes naar bed? En vallen ze dan snel in slaap of hoelang laten jullie ze dan huilen voordat je ze er weer uit haalt?
Mijn zoontje van 9wkn komt moeilijk in slaap. Ik laat hem gerust een half uur huilen. Als ik dan boven even kom kijken begint hij gelijk te lachen (smelt je natuurlijk weer) maar gaat als ik weg loop gewoon weer verder. Soms houd hij dit 3 uur vol tot de volgende voeding.
Was benieuwd hoe jullie dat deden.

Onze kleine vent valt ook moeilijk in slaap. Hij is vaak erg onrustig en maait heel veel met zijn armpjes. Hij krijgt om 7-11-15-ongeveer 18.30 en ongeveer 21.30 de fles. Na de voeding van 7 uur gaat hij gelijk weer naar bed. Na de voeding van 11 uur mag hij altijd ongeveer een half uurtje mee naar beneden. Even lekker knuffelen, of in de box of in de wipstoel. Zodra ik zie dat hij slaap krijgt, gaat hij naar bed toe. Meestal ga ik tussen 11.00 en 15.00 ook nog wandelen. Dit doe ik dan meestal rond 14.00. Als ik dan thuiskom, geef ik de fles en gaat hij slapen. Na de voeding van 15.00 valt Max altijd heel erg moeilijk in slaap. Meestal blijf ik even boven en zodra hij door gaat huilen, ga ik naar zijn kamer. Ik haal hem dan niet uit bed, maar aai hem over zijn wangetje. Ik merk dat hij daar heel rustig van wordt. Zodra ik zie dat hij weer rustig is, ga ik weer. Dit herhaal ik meestal 2 of 3 keer en meestal valt hij dan vanzelf in slaap. Na de voeding van 18.30 en 21.30 valt Max altijd redelijk snel in slaap. Wat voor ons dus heel goed werkt, is troosten op zijn kamer.

Hoi,
Met voeden er bij is Evi (12 weken) ongeveer een uur wakker, soms iets langer. Bij de eerste tekenen van slaap breng ik haar weer lekker naar bed. Ze gaat dan haar tong uitsteken hihihi en wrijft in haar oogjes. Breng ik haar niet gelijk naar bed dan slaapt ze alleen maar slechter. Ze ligt altijd wel even te mopperen. Als ze tussen het huilen door even stil is weet ik dat ze gaat slapen, blijft ze aan een stuk door huilen dat kan ik haar er net zo goed nog even uithalen want dan gaat zij niet slapen en raakt dan overstuur. En dan na een minuut of 20 probeer ik het weer.  

groetjes Sonja

Bedankt voor jullie reacties.
En wat doen jullie als ze na een uur slapen weer huilend wakker worden? Laat je hem liggen of haal je hem eruit. Mijn zoontje wil dan niks meer en blijft soms huilen tot zijn volgende voeding.

Hallo,

Christian is vanaf het begin al dagelijks wakker tussen 2 voedingen, ik doe dan geen pogingen om hem in bedje te leggen! Hij is dan zo wakker en kan uren vrolijk en tevreden in de box liggen kijken, of in de kinderwagen, waarom zou ik hem dan in bed leggen? Als hij slaap nodig heeft, dan valt hij vanzelf in slaap in de box/kinderwagen/schoot... Als hij dan echt vast lijkt te slapen en ik weet dat hij uren wakker is geweest (en er dus een goede kans is op een lange slaap), dan breng ik alsnog naar bedje. Soms is dat na 15 min al niet goed meer, maar meestal slaapt hij toch wel 1 tot 4 uur achter elkaar. En 's nachts slaapt hij altijd goed, zonder protesteren.

Maar goed, ik denk dat hij van zichzelf weinig slaap nodig heeft, hij is makkelijk 10-12 uur per 24 uur wakker zonder dat hij huilerig of jengelig wordt.  Eergisteren was het zelfs 14 uur!  Dus laten we hem maar. Zolang hij in de nacht maar slaapt, mag hij van ons zelf weten wanneer en hoeveel hij overdag slaapt... Hij zou heel wat meer huilen als we niet zijn ritme zouden volgen!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (5,5 weken)

Ha

Lotta is per voeding ongeveer één à anderhalf uur wakker. Als ze moe is leg ik haar in de reiswieg beneden. Dan moet ze standaard 5 minuten huilen en mopperen voordat ze in slaap valt. Als ze hard aan één stuk door huilt haal ik haar er uit (dan raakt ze anders alleen maar overstuur) maar vaal moppert ze met tussenposen. Soms houdt ze dat wel een uur vol, met minislaapjes tussendoor, soms valt ze na vijf minuten in slaap.  

Ze slaapt ongeveer twee uur tussen de voedingen, maar vaak ook wat minder. Als ze na een uur huilend wakker wordt probeer ik haar eerst in de wieg te troosten (als ze gewoon wat moppert geef ik geen aandacht, dit doet ze vaak half slapend), als dat niet werkt ga ik haar voeden (bv dus dat maakt niet uit). Ze zit met twaalf weken dan ook echt nog wel op de zes tot zeven voedingen, terwijl fleskinderen geloof ik al netjes op de vijf voedingen zitten.

groetjes

boas(8 weken)  gaat overdag niet naar bed.na de fles valt hij in de box,kinderwagen of schommelstoel in slaap.soms na 10 minuten,soms pas na een half uur.heel soms leg ik hem smiddags in bed.hij heeft weleens 3 uur geslapen,maar vaak maar 3 kwartier of een uur.als hij dan gaat huilen haal ik hem eruit.savonds ook.ik ga zelf ook niet naar bed als ik niet moe ben.na de fles van 22 uur slaapt hij altijd wel door.dat vind ik het belangrijkste.ik heb het meeste moeite met de tijd tussen 19 en 22uur(zie mijn topic).boas gaat dan vreselijk brullen.niet jengelen,nee,krijsen.de ene keer is dat;ik ben niet moe,haal me eruit!de andere keer;o wat ben ik moe,waar moet ik met mezelf naartoe.dan is hij binnen 10 minuten vertrokken.maarja,soms dus ook niet en dan heeft hij wel 10 minuten geschreeuwd en zo zielig.ik voel me dan echt schuldig.ik probeer altijd in te schatten of hij moe is ja of nee.zo niet,mag hij er lekker uit.
groetjes kari

Terug
Bovenaan