hoe van 5 naar 4 flessen??

A

Anoniem

Guest
ja dat vraag ik me eigenlijk wel even af..
noa drinkt 4 keer 170cc en de laatste fles krijgt ze 200cc.
ze krijgt ook een derde fruithap om 15;00, dit vind ze heerlijk..
maar de laatste fles van 23;00 is vaak wat moeilijker om naar binne te krijgen, ze drinkt hem wel leeg maar valt halverwege in slaap en dan doen wij vaak de m spen erop omdat ze anders wel een drie kwartier over doet.
we moeten haar ook altijd wakker maken voor de fles van 23;00.
hoe hebben jullie het aangepakt met de overstap??
en wanneer begin je met een fles minder??
graag jullie tips en reactie's!!

liefs annelies

Als Eva 5 maanden is wil ik langzaamaan de 5de fles gaan afbouwen.
De manier waarop ik dat wil gaan doen is de 5de fles steeds een beetje vroeger te gaan geven.
Ze krijgt haar laatste fles nu rond 22:30 uur.
Ik zal het eerst rond 22:00 uur gaan geven.
Dat een weekje aankijken.
Dan weer wat vroeger, afhankelijk hoe het gaat een half uur of uur eerder en zo verder vervroegen en dan een keer de gok nemen door haar te laten slapen vanaf half 8 en zien hoe ze doorslaapt.
Zo wil ik tzt gaan van 5 naar 4 flessen.

Groetjes Alice

quote: missyannelies schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-01-2009 13:25:24'));

ja dat vraag ik me eigenlijk wel even af..
noa drinkt 4 keer 170cc en de laatste fles krijgt ze 200cc.
ze krijgt ook een derde fruithap om 15;00, dit vind ze heerlijk..
maar de laatste fles van 23;00 is vaak wat moeilijker om naar binne te krijgen, ze drinkt hem wel leeg maar valt halverwege in slaap en dan doen wij vaak de m spen erop omdat ze anders wel een drie kwartier over doet.
we moeten haar ook altijd wakker maken voor de fles van 23;00.
hoe hebben jullie het aangepakt met de overstap??
en wanneer begin je met een fles minder??
graag jullie tips en reactie's!!

liefs annelies

he   Annelies
Als ze zoveel moeite heeft met de laatste fles... misschien kan je de ena laatste fles als laatste fles maken?  
dan 200 cc?? even kijken of ze dan goed doorslaapt?

succces

Hoi hoi,

Als ze die laatste fles al lastiger drinkt, dan zou ik 'm gewoon weglaten!
Bij de fles die ze waarschijnlijk rond 19.30 uur krijgt kun je een beetje rijstbloem toevoegen, dat mag vanaf 4 maanden en geeft net dat beetje extra voeding voor de nacht.

Succes, Michele

We hebben de laatste fles nu vervroegd naar ongeveer half 10 s'avonds, de ene laatste fles gaat rijstebloem bij in en die is 210 met 7 schepjes voeding en rijstebloem dan. De laatste fles maken we nu steeds kleiner en dan op een gegeven moment nemen we een keer de gok om die weg te laten en kijken of ze doorslaapt tot de ochtend.
De flessen overdag maak ik dan wel wat groter, zodat ze wel voldoende drinken binnen krijgt, dus 4 flessen van 210 en 7 schepjes.
Op advies van het cb ben ik ook begonnen met het fruithapje, ze heeft nu een kleine week banaan gehad, vandaag krijgt ze peer.

Alice

Terug
Bovenaan