Hoe van 5 voedingen naar 4, met bijvoeding???

Hoi meiden,

FF een vraagje aan jullie.Mijn kleine is dus 4 maanden en ben begonnen met groente en fruit. Ik zit nog steeds op 5 flessen van 240cc. Ze meld zich ook nog steeds om de 3 uur met uitzondering om de 3.5 uur. Maar nu lees ik dus dat je als je bijvoeding geeft dus eigenlijk over moet naar 4 voedingen. Ik zou echt niet weten hoe ik dit zou moeten aanpakken aangezien mn kleine nog steeds zo veel komt voor een fles. Ik geef al voeding voor hongerige baby's en doe door 3 flessen op een dag 2 scheppen rijstebloem. Wie kan me helpen... Alvast bedank, liefs mama.
 
hoi mama,

Ik heb geen ervaring met flesvoeding, geef namelijk bv.
Bij borstvoeding geldt dat je mag starten met bijvoeding na de 6 maanden.
Je hoeft in principe dan geen voeding weg te laten, omdat je groente en fruit erbij geeft.
Dit is dus geen vervanging van de melk.
Pas na het jaar zijn ze afhankelijk van andere voeding dan melk.

Je kunt ook altijd het cb bellen.

succes ermee,
groetjes Linda
 
Hoi Mama

Als ik jou was zou ik me er niet zo druk over maken hoor!! Ons dochtertje is nu ruim 6 maanden en ik zit sinds vorige week pas op 4 flessen. Bij mij wilde ze ook gewoon perse om de 3 uur die fles, en ik had geen zin om de hele dag te gaan rekken en dus met een huilerig kind te zitten! Het lijkt wel of ze het ook zelf aangeven wanneer het tijd is om naar 4 flessen te gaan, want nu zit er soms met gemak 4 uur tussen een fles en dan geeft ze nog geen kick!
Ons schema is nu zo:

8.00 Fles 180cc met 6 scheppen en 1 flinke schep nutrix
8.30-10.30 naar bed
na haar slaapje vers fruitje
12.00 Fles
13.00- 15.00 naar bed
dan krijgt ze na haar slaapje een beetje diksap
16.00 Fles
18.30 beetje groente en een fles
19.00 naar bed tot de volgende ochtend

Succes ermee,   groetjes Essie
 
Hoi,