hoe veel voedingen???

ik geef mijn zoontje van 4 weken om de 3 uur zijn voeding(fles)alleen s nachts wacht ik hem af en komt hij om da 4 a 4,5 uur.kan ik dat nu beter overdag ook doen en hem dan wat meer per keer geven of doe ik er beter aan om die drie uur aan te houden en hem dus vaak wakker moeten maken voor zijn voeding,wie heeft raad....
 
Hoi,

Als hij er niet zelf om vraagt om de drie uur kun je inderdaad proberen meer in de fles te geven en om de 4 uur. En zeker als je hem er wakker voor moet maken. Je weet dat hij per kilo gewicht 120cc voeding mag/moet hebben hé. Op die manier kan je dan uitrekenen hoeveel hij kan drinken. Mijn dochter zat vrij snel aan de 5 voedingen. Nu is ze 5 mnd en zit ze al al een paar mnd aan de 4 voedingen van 200cc. Ze weegt denk nu 7 1/2 kilo, maar er is natuurlijk een limiet aan de hoeveelheid voeding. Dat is een liter per dag. Meer is niet nogdig en mischien ook wel niet goed. Hoop dat je wat aan dit advies hebt.

Succes en laat ff weten hoe het gaat.
 
Als je zoontje goed op gewicht is, dan kun je hem rustig om de 4 uur een voeding geven. Dat advies kreeg ik zelf op het cb toen mijn dochtertje zo oud was als jouw kindje nu.
 
hallo syl en anoniem,ben sinds gisteren om de 4 uur mijn zoontje gaan voeden en dat gaat hartstikke goed.het lijkt wel of hij er zelf een stuk rustiger van wordt,heeft vanacht ook heel goed geslapen. bedankt voor jullie reactie,groetjes
 
Op het consultatiebureau zeiden ze dat vanaf 3500 gram het kindje 5 voedingen mag hebben.
Ik zit nu op 5, soms 6 voedingen, ligt eraan wanneer ze komt. Bevalt me veel beter, voeden op verzoek, en 's nachts zit er soms zelfs 6 of 7 uur tussen.
Mijn kindje is net zo oud als jouw zoontje, Anoniem.
Groetjes Freda
 
Hoi,

Ik geef mijn dochter van nu tien weken al vanaf dag 1 om de vier uur een voeding. Eerst alleen borst, later fles en borst. Soms komt ze pas na 5 uur en 's nachts slaapt ze de ene keer door en de andere keer niet. Ik werd er in het begin heel onzeker van, omdat ze soms weinig op een dag en soms veel op een dag binnenkreeg, maar als je kindje goed groeit, er lekker gezond uitziet en veel plasluiers heeft, moet je gewoon doen wat je gevoel je ingeeft. De indicatie op een pak flesvoeding is ook maar een indicatie en een gemiddelde en gaat lang niet op voor alle kindjes.
 
Terug
Bovenaan