hoe veilig is jullie huis?

A

Anoniem

Guest
Moeten jullie er ook zo aan wennen dat jullie kindjes nu mobiel zijn?
Ik moet zo opletten dat ik nergens iets laat slingeren. Dan bedoel ik kleine voorwerpjes. Gisteren had ik zo'n plastick dingetje van een prijskaartje aan kleding naast de prullenbak laten vallen ipv erin. Mijn man werd echt boos toen hij het op de grond zag liggen, want Jasmijn stopt echt alles in haar mond.
Vanmorgen had ze een kattenbrokje te pakken. Ze heeft hem fijn gemalen en doorgeslikt!
Ook op de salontafel is niks meer veilig. Ik moet echt zo goed opletten dat ik thee en koffie goed in het midden zet.
En ik wil niet dat Jasmijn tijdens het koken rond mijn voeten speelt, ik heb ooit al ens een pan van het vuur gemikt, maar we hebben een open keuken en vanuit de box kan ze me niet zien en dan gaat ze gillen.
Het huis zit zo vol gevaren!

groeten Elke

oja hier nog zo'n 1!!
als ik ga koken dan kruipt hij in de kamer rond en ik doe de keukendeur dicht,want aaron heeft nu de fase,ik hang in mama's broek en laat dan niet meer los!!!erg leuk(not)
en met de kattebrokjes die staan in de keuken en als aaron in de buurt komt is het nee dat mag niet,maar nou heeft aaron bedacht dat als er 1 brokje op de grond ligt hij die terug in het bakje wil doen(jaja een poetser;)dus nu weet ik niet of hij het gaat eten of hij me wil helpen
ik zet de thee en koffie of op de schouw of op de vensterbank want hij trekt het echt van tafel af,zet ik het   meer naar achter dan loopt hij om de tafel heen en pakt het dan,leuk spelletje rennen om de tafeldus dat doen we ook maar niet meer.
verder let ik inderdaad op veel kleine dingen want hij stopt ook alles in de mond.

het is wat zo'n kleine man in huis,erg leuk en erg vermoeiend soms

groetjes nienke

Ja erg he....
Ik merk wel dat Aimee nu doorheeft wat ze wel en niet door moet slikken...dus ze proeft eraan en puft het dan weer uit! Dat is wel een hele geruststelling! Stopcantacten waar stekkers inzitten zijn erg interessant om eruit te trekken met dr natte handjes.... (onze grootste angst!)
Verder klimt en klauterd ze overal tegenaan, laatst had ik de vaatwasser die net klaar was op een kiertje gezet, zij had de klep naar beneden getrokken en zette de handjes aan de binnenkant van de klep om erop te klimmen... ja die was nog HEET!!!
Verwarmingen van de winter wordt waarschijnlijk het volgende probleem.... ze staat er continu aan... hoewel tegen de tijd dat die echt aan moeten kan ze hopenlijk lopen....
De box en haar bed is hier ook eigenlijk de enige veilige plek waar ik r even kan laten als ik uit het zicht wat moet doen! maar voor hoelang want daar begint ze nu ook al tegenaan te klimmen....
Ik houd mn hart af en toe vast met een kleine onderzoekster in huis! Maar het komt vast allemaal goed! Ik moet dr gewoon zo weinig mogelijk uit het oog verliezen!

Groetjes L81

heel herkenbaar!

De salontafel is inmiddels leeg. Thee en dergelijke zetten we er niet meer op want de tafel is te klein, dus ook als het in het midden staat kan hij er bij. Tijdens het koken zet ik Stijn in de box, deze rol ik dan naar de keuken, dus kan hij me gewoon zien. De wieltjes heeft mij man eronder gemaakt. Ideaal!!! de kattenbrokken zijn heel herkenbaar, maar goed zal wel niet direct slecht voor hem zijn. Vanochtend was Stijn al aangekleed maar mijn man en ik waren nog bezig. Dus Stijn mee naar onze slaapkamer en daar rondstruinen. Ineens keek hij wel heel trots naar iets wat hij in zijn vuist had. Dus ik kijken, had hij een knoop. Mijn man had die daar neergelegt, omdat hij van zijn overhemd af was gegaan en er nog weer aan moest. Schrikken natuurlijjk, want daar kun je prima in stikken. Is gelukkig ook weer goed gegaan.

Het blijft opletten hoewel ons eigen huis nu redelijk veilig is, maar als we bij anderen zonder kinderen zijn, pfoee!

Carina

Hoi Elke,

Ik weet van gekigheid niet meer waar ik dingen neer moet zetten . Naast de tv stond bij ons zo'n prullaria-bakje met pennen, 50-cent munten, visitekaartjes, je kent het wel. Maar daar kan ze nu bij? En waar laat je de afstandsbediening? Ze kan nu ook bij de tafel als ze zich heel erg uitrekt (en reken maar dat ze dat doet), dus koffiekopjes moeten ook daar midden op de tafel worden gezet.

Nou ja,  alle onveilige dingen zijn veilig achter slot en grendel opgeborgen, traphekjes zijn geplaatst  en verder probeer ik oplettend te zijn maar er relaxt mee om te gaan. Dan eet ze maar eens een hondenbrokje. Zal ze echt niets van krijgen.

Kwa koken, wat hier wel helpt is om Heather in de keuken in de kinderstoel te zetten met wat rozijntjes oid. Dan ziet ze me wel, maar kan nergens bij of in de weg lopen ofzo.

Ogen in je achterhoofd zijn wel nodig!

Groetjes, KT

de afstandsbedieningen hebben wij in de kast naast ons,lekker hoog en wij kunnen er makkelijk bij(aaron ook als hij op schoot zit,denk je dat hij wil knuffelen als hij zich omdraait,nee hoor dan heeft meneer een smile van hier tot tokio want dan heeft hij er toch 1 kunnen pakken in die 3 seconden)

eten jullie kleintjes al rozijnen???is dat niet gevaarlijk???ik las het al vaker maar ik durf het niet echt eigelijk,maar kan het al??

groetjes nienke..

Rozijntjes heb ik ook nog niet gegeven, maar hij krijgt sowieso niet veel tussendoor. Heeft hij volgens mij ook niet echt behoefte aan. Hoewel het net een paard is, dat zijn eigen grens niet kent, voor alles gaat zijn mond open. Wij moeten vaak besluiten van nu heb je wel genoeg gehad, anders eet hij maar door. Was met de borstvoeding ook zo, kon rustig 3 kwartier drinken, nou dan was mama er wel klaar mee. En als ik hem dan van de borst afhaalde vond hij het ook wel prima.

Carina

quote: nienke79 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-10-2007 11:49:09'));

eten jullie kleintjes al rozijnen???is dat niet gevaarlijk???ik las het al vaker maar ik durf het niet echt eigelijk,maar kan het al??

groetjes nienke..

Chloë eet al een hele tijd rozijntjes en ze vindt ze heerlijk! Gaat ook helemaal goed, ze zijn zacht en doorgaans te klein om in te kunnen stikken.
Maar als je het niet aandurft, moet  je het niet doen, denk ik. Dan zit je ook niet met een gerust gevoel.
Sil

Terug
Bovenaan