hoe ver ben ik nu eigenlijk???

Hallo,

1 mei was de eerste dag van mijn laatste ongi. Ik heb een onregelmatige cyclus dus weet ook niet echt wanneer ik ongi moet worden. Vanaf dag 26/27 steeg mijn temp en is sindsdien hoog gebleven. 10 juni getest, positief!!! Via een onlinetest ben ik 6wk zwanger als ik ervan uitga dat ik een cyclus van 40dg heb, maar dat weet ik eigenlijk niet zeker. Hoever ben ik eigenlijk??? Als ik tel vanaf 1mei ben ik 55 dagen zwanger (maar die 2 wk krijg je min of meer geschonken) dus zou het betekenen dat ik 8wk zwanger ben? Kweet het niet meer, help!!!!!!!!
 
Afwachten tot je bij de vk bent geweest. Met onregelmatige cycli werkt die berekening niet meer. anders zou jij meer dan 2 weken "cadeau" krijgen en dan klopt het natuurlijk niet meer.
Je kunt ook naar je ha gaan en met hem overleggen. Meestal krijgen vrouwen als jij al vroeg een inwendige echo (voel je niets van) om de termijn te bepalen. Dus bel maar alvast een vk of je ha. Dan kun je daarvoor een afspraak maken.
 
Hoi,

Als ik jou was zou ik ook via een huisarts (of verloskundige) een afspraak maken voor een termijnecho. Ik had eigenlijk ongeveer hetzelfde. Op de dag dat ik een termijnecho had, zou ik als je gewoon uit gaat van de datum van de laatste menstratie 8 weken en 4 dagen moeten zijn, maar ik had in die periode dus ook een erg onregelmatige cyclus en bleek pas 6 weken precies. Als je zo een echo hebt gehad, dan weet je tenminste een beetje waar je aan toe bent, anders blijft het gissen.
 
je kunt alvast een afspraak maken bij een verloskundige,als je daar zegt dat je echt niet meer weet wanneer je voor het laatst gemenstrueerd hebt kun je vaak redelijk snel komen voor een echo,dan kunnen ze je ook precies vertellen hoe ver je nu bent,of precies...niet op de dag af natuurlijk!

groetjes claudia.
 
heb eigenlijk hetzelfde probleem. heb een zeer onregelmatige menstruatie en ben ook zwanger en heb geen idee hoelang. ben al wel bij de verloskundige geweest die een afspraak gaat maken voor een termijnecho, dus ik zal het snel weten. bel een verloskundige en vertel je verhaal, zij kan je hierover goed informeren.

groetjes en fijne zwangerschap!!
 
ik dacht ook dat ik een vrijwel regelmatige cyclus had (niet dus). ik had me 3wk verteld schijnbaar. je moet wachten tot je bij je vk komt, dan krijg je een termijn echo
groetjes
 
Terug
Bovenaan