Hoe ver zijn jullie met de voorbereidingen?

Ik heb vreselijk veel last van nesteldrang. Echt ik lig er gewoon wakker van.
Ik ben heel benieuwd hoe ver iedereen is met de voorbereidingen.

Ik ben helemaal in de war en weet even niet wat eerst te doen. Gelukkig staat de naam eindelijk vast. En de ideeën voor t kaartje zijn er...dat scheelt al

Hoop een beetje geïnspireerd te raken door te horen wat jullie al 'af' hebben voor de komst van de kleine.

Liefs mamalina

Hoi,

Tja wat hebben wij af...

*kindje is erkent
*kindje is opgegeven voor de opvang
*Verlof is bijna geregeld
*naam is bedacht
*kaartje ook bijna

Wat moet nog:
*grote verbouwing, van 2 slaapkamers naar 3... incl dubbel glas en kozijnen van de woonkamer
*kopen van kinderwagen/box

En al dit moet nog even wachten, voor het eerste moeten we geld lenen bij de bank, het andere gaan we bestellen en laten we bij de winkel staan want als we gaan verbouwen hebben we geen plek.

Vannacht voor het eerst gedroomt dat we in een mega rommel zaten met de baby, maar dat is ook omdat we het er gister weer over gehad hebben. Verder probeer ik er niet te lang over na te denken.

Liefs Nanda

oh ja, dat herken ik, ik wil ook de boel in orde gaan maken!
Eerst moest er een kamer gemaakt worden voor mijn oudste, op zolder, zodat zjn kamertje babykamer kon worden. Mijn zoon is afgelopen weekend eindelijk naar zolder verhuisd. Nu nog de laatste spulletjes uit zijn oude kamer en dan kan ik eindelijk aan de babykamer gaan beginnen! Ik wil over twee weken (dan heb ik vakantie) gaan behangen. De meubeltjes (bedje, commode en kastje, had ik al van de meisjes, maar ik wilde het in een ander kleurtje) staan bij mijn man op zijn werk, en worden daar geschilderd dus dat scheelt weer...

Verder hebben we de naam en het kaartje (zelf ontworpen met mijn zoontje van bijna 6 heeel leuk geworden!) is zo goed als af, moet alleen nog gaan informeren bij de drukker.

Kortom, ook hier nesteldrang en ik kan niet wachten tot het kamertje van onze kleine man lekker klaar staat en ik de kleertjes kan gaan wassen en in de commode leggen!!

Hoi,

Wij zijn in december verhuisd naar ons nieuwe huis waar we gelukkig weinig aan hoefde te doen de babykamer die ze daar hadden was helemaal onze smaak qua kleuren en de meubeltjes die we van Devon nog hadden passen daar perfect bij.

De baby is erkent bij de gemeente eigenlijk lopen we op schema, straks de box tevoorschijn halen en de spulletjes kopen die ik nog mis alles op het gemakkie gelukkig!

Groetjes,

Nyrée mama van Devon en ....

hier schiet het helemaal niet op heb eigenlijk  
We hebben nog geen meisjesnaam
De baykamer is nog niet af (lees nog niet eens begonnen)
Er moet nog een bedje en box geschilderd worden
Een commode en wipstoel gekocht worden
Morgen middag zit hopelijk rond dit tijdstip de eerste lik verf op de muur dus wordt vervolgd hahaha...

maar ondertussen begint de nesteldrang hier ook toe te slaan hoor heb netjes alle was aan de kant huis aan de kant en wordt alleen maar gestressd als ik eraan denk wat er allemaal nog wel moet gebeuren  

groetjes mira

mmmm....
* nog geen naam !!!! HELP !!!
* babykamer nog niets aan gedaan, maar wel heeft mijn man op zolder twee kamers gecreeerd en bijna helemaal afgewerkt.. :)
* kaartjes nog niet eens aan gedacht
* enz..

Wel hebben we de box nog staan, en staan alle babyspullen voor het grijpen, zo ook alle kleertjes die mijn dochter heeft gebruikt. Ook niet zo raar natuurlijk aangezien zij pas 15 maanden is.

we hebben al een
* maxi cosi
* kinderwagen
* meubels
* verf
* behangrol
* namen
* spenen

moeten nog
* heeeel veeeeeeell
Verhuizen, trouwen, spulletjes halen, kleertjes kopen, kraampakket halen enz enz enz..

Dus voorlopig nog niet klaar maar we hebben wel al een hoop.

Groetjes Claudia

Ach joh, we hebben toch nog wel even. Merk wel dat ik de boel een beetje bij wil houden, dat het niet een grote puinhoop wordt. Maar heel veel dingen zijn ook zo gedaan...behalve natuurlijk als je nog gaat trouwen, verhuizen etc in de tussentijd ;-)

Mijn vriend is de kamer op zolder aan het klaarmaken voor onze dochter, zij verhuist naar boven. Die kamer moest echt nog heel veel in gebeuren, dubbel glas, isoleren, verwarming etc, maar het afwerkingstuk begint te naderen. leuk want dan kan ik aan de slag met meubeltjes, behang etc. Nu heb ik er nog niet zoveel te doen. Daarna de oude kamer van mijn dochter opfrissen, maar dat is een kwestie van een weekend schilderen en behangen denk ik. Bedje, commode, gordijnen staan/hangen er al.

Maar ik realiseer me dat je bij de eerste meer moet regelen dan bij de tweede. Alle spullen staan op zolder en je hoeft straks alleen nog wat kleine dingen aan te schaffen.

Namen houden me wel bezig, zijn er nog niet uit. Woensdag hebben we een echo, hoop dat het dan te zien is of het een roze of blauwe wolk wordt. Scheelt al weer, kan 50% van de manen afvallen ;-)

Succes allemaal met de voorbereidingen. En maak je vooral niet te druk, de baby wil straks vooral in een warm bedje liggen, voeding hebben en slapen. Die mooie kamer doe je voooral voor jezelf.

Terug
Bovenaan