hoe verandert een voedingsschema na de 6 maanden?

Vraag aan alle ervaren moeders...
Mijn zoontje is bijna 6 maanden en moet nu meer vast eten gaan krijgen. Maar hoe bouw je dit af? Mijn zoon wil geen papfles dus dat is sowieso lastig.
Ga je nou de 3e fles eerst afbouwen en dan de 2e fles? wie kan mij hier meer over vertellen. Op wat voor tijden gaven jullie dan de fles en wat voor tijdens vast eten?
Hopelijk kunnen jullie helpen!
Liefs,
Naomi (mama van Aron 14 april)
 
Hoi Naomi,

Ik ben met 6 maanden begonnen met eerst groentehap om 16.30, gewoon iedere dag een paar hapjes en dan 3 keer acher elkaar dezelfde groene om te zien of hij een allergische reactie zou krijgen, vervolgens ben ik s'ochtends gestart rond 9.30 met fruithapje hetzelfde als het groentehapje. Toen begon mijn zoontje vanzelf minder uit de fles te drinken en heb ik de fles van 15.00 laten vallen en geef hem i.p.v een tuitbeker met water of diksap. Groente en fruit laat ik hem net zoveel eten als hij wil en de flessen daar drinkt hij dan steeds minder van. De papfles kreeg hij eerst s' avonds die heb ik verplaatst naar de ochtend. Hij krijgt nutrix straks maak ik daar bambix van. Als hij de fles van 12.00 ook slecht zou gaan drinken dan ga ik over op een boterham met een bekertje opvolgmelk en zo bouw ik langzaam een 'normaalvolwassen" eetschema op.
Als hij straks de fles van 12.00 niet meer zou krijgen geef ik hem na de groentehap yoghurt zodat hij wel aan de 500cc zuivel komt. Als ik hem nu yoghurt geef begin hij te spugen dus mogelijk kan hij er ook niet tegen. Dus ach zo klungel ik maar wat aan en als meneer iets niet wil dan houdt hij gewoon zijn mond dicht dus das wel makkelijk.
Neem gewoon de tijd het is toch proberen!

groetjes Bianca
 
Hoi Naomi,

Mijn dochter (Dani) is vandaag 7 mnd. Haar schema is als volgt:

07.30 fles, 180 water (geen pap zoals bijv. rijstebloem)
10.00 half potje fruit
11.30 - 12.00 fles, 180 water (deze drinkt ze meestal niet helemaal leeg)
15.30 - 16.00 heel potje groente, met als toetje een half flesje of danoontje
19.30 papfles,  met  2 afgestreken eetlepels rijstebloem

Verder geef ik haar tussendoor een korstje brood of een halve liga-koek eerste stap. Als drinken tussendoor geef ik diksap of water.

groetjes sabine
 
Hoi Sabine, jouw schema lijkt me idd ook heel logische n handig alleen zit ik ermee dat hij 1 dag in de week naar de creche gaat en volgens mij geven ze daar geen groente? Heb jij dat ook of gaat jou kindje niet naar de creche?
Wat ik nu dus ga proberen is om 16:00 een flesje van 120 CC zodat hij rond 17:30 honger heeft voor groente. Normaal als ik om 16:30 180 cc gaf had hij geen trek in groente.
Liefs,
naomi
 
Hoi Naomi,

Danique is nu dik 7 maanden en haar schema is als volgt

7 uur Fles 180 water 6 schepjes voeding en 4 maatschepjes Rijstebloem pap met vanille smaak
11 uur Boterham met flesje melk 100 ml ongeveer
ongeveer half 1 fruithap
3 uur fles 180 water enz zonder pap
6 a 7 uur warm eten potje bijna leeg als toetje nog wat fruit melk of danoontje

Tussendoor krijgt ze ook liga of bambix koekjes en diksap af en toe, wij zijn eerst begonnen met groente om 6 a 7 uur.  Eerst in  combinatie met  een fles melk maar al gauw at ze een hele pot weg en een toetje.  
Daarna ben ik begonnen met  fruit als tussendoortje.  
En sinds vorige week zit Danique aan het brood, met smeerkaas of appelstroop vind ze heerlijk!  
Succes en  veel plezier met het geven van nieuwe smaken, leverde bij ons een hoop  gekke bekken op!

Maaike  
 
Terug
Bovenaan