Hoe verdeel je je aandacht met 2 kinderen? (2 jr en 5 wk)

Hoi allemaal! Sinds 5,5 wk zijn wij de trotse ouders van onze tweede aanwinst Jersey. Nu is het zo dat Jada, onze oudste altijd dag en nacht sliep toen ze nog een baby was.Hooguit een half uur was ze wakker met voeden+tuttelen, maar Jersey is heel veel wakker, vanwege de vele krampjes die ze heeft. Ook heeft ze ontzettend zuigebehoefte en de speen ligt er continue uit, dus ik ben de hele dag aan t pluggen. Dus het is eigenlijk steeds een beetje zo van, ik kom zo bij je schat, éven t speentje erin doen, éven een schone luier geven, o ze heeft gespuugd, éven schoonmaken. Ik heb t idee dat het arme kind zowat geen aandacht meer krijgt! Als m'n man dan thuis komt, ga ik wel even met haar kleuren of puzzelen ofzo. Wat makkelijker zou zijn is als ze in bed zou liggen, maar doordat die speen er steeds uit valt, moet ik er toch steeds weer heen. Hoe doen jullie het met jullie andere kinderen?
 
Hallo, ik heb 2 kindjes 1 van 2 en 1 van 8 maand. Mijn advies???
Verstand op nul, en gewoon doorbikkelen. En accepteren dat je oudste minder aandacht kan krijgen, maar daarom nog niet minder liefde.
Af en toe 1 van de 2 even naar opa en oma, zodat je ook 100% aandacht hebt voor de ander, en voor jezelf.

Succes
 
Hoi,

Wij hebben 3 kinderen van 4 jaar/ 9 maand, bijna 3 en 1 jaar/ 6 maand. Dicht op elkaar dus. Wat mij is opgevallen is dat ze het geweldig vinden als ze mogen helpen. Met de baby (speentje pakken, spuugdoekje pakken en verzin verder maar) maar ook met de huishoudelijke klusjes (geef haar een doekje en laat haar poetsen, stofzuigen is hier ook favoriet). En ze dan zeggen dat ze zo goed kunnen helpen.
En de baby slaapt toch ook wel eens? Neem dan wat extra tijd voor de 2e en ga lekker met haar kleuren of knutselen. Of neem haar dan lekker op schoot. Maar neem haar ook op schoot als de baby bijv in de box ligt.

Succes ermee.

Natasja
 
Wij hebben 2 meiden,met 20 maanden leeftijdsverschil.
Je moet weer helemaal een nieuw ritme krijgen, met een peuter en een baby, maar dat komt snel genoeg. Mijn oudste vond het helemaal geweldig als ze mocht helpen haar zusje in bad doen, luiers verschonen etc.  Dit is even een periode waar je door heen moet, maar als ze wat ouder worden, wordt het steeds makkelijker de aandacht te verdelen.

groetjes Melanie
 
Hoi,

Ik hoop dat het nu wat beter gaat met het verdelen van je aandacht.

Ik ben nu zwanger van de 2e en ik zie ook wel op tegen de periode straks de aandacht gaan verdelen en het zelf ook nog leuk hebben.

Ik kan je dus alleen maar veel succes wensen.

groetes,
Ikky
 
hoi,
ik neem de baby op schoot(want als ze blijft huilen dan zegt mijn zoon zelf van mama neem haar maar even op schoot)
en dan kan ik met hem een spelletje doen,of kleuren.
en tussen door krijgt zijn zusje een kusje en (ze is nu 6mnd)als ze met die graai armen het papier wilt pakken dan zegt hij ook niet doen zo kan mama niet kleuren.
als ze slaapt dan speel ik ook even met hem maar het gaat automatisch allemaal.
ook knuffelen we even met zijn drieen en hij vind het ook prima!
hij is 3,5 jaar

xx
 
Onze dochter is net 3 en onze zoon is nu vijf maanden. De eerste twee maanden heeft hij alleen maar gehuild en gekreund door de pijn, dus we waren constant bezig met hem. Onze dochter is niet zo moeilijk en ook helemaal niet jaloers, ze heeft zich er bij neergelegd en als we met z'n allen thuis waren dan ging ik gewoon even met haar op stap. Dat was ook wel lekker voor mij om even geen gehuil te horen.
Ik kan maar 1 ding adviseren, je dochter moet de baby de normaalste zaak van de wereld gaan vinden, betrek haar er niet steeds bij, toen ons zoontje was geboren begon iedereen tegen mijn dochter: leuk he een broertje, wat een lieve baby he, kom eens kijken wat mooi. Fout fout fout. Wij hebben altijd gedaan alsof het de normaalste zaak was dat er een baby bij was gekomen, ze kwam zelf wel kijken op een gegeven moment. Nu echt nergens problemen mee, ze is stapel op haar broertje, probeert hem altijd aan het lachen te maken.
 
Ik gaf mijn dochter (nu2jr + 3mnd) toen mijn zoon net geboren was (nu 6mnd) regelmatig individueel aandacht. Ik ging bv elke zaterdag alleen met haar weg en mijn vriend ging regelmatig als hij thuiskwam van zijn werk ff een  ommetje met haar maken. Ook ging ze vaak logeren bij Opa & Oma. Mijn zoon had een koemelkallergie en huilde veel dus had ook veel aandacht nodig.
Ik voelde me best schuldig omdat ik dacht dat ik mijn dochter te kort deed. Maar
uiteindelijk is het allemaal op een natuurlijke manier goedgekomen.
Heel cliché maar het heeft gewoon tijd nodig. Je jongste zal mischien nog jaloers worden
en je gaan uittesten maar dat is eigenlijk heel logisch.  Ze moet net als jullie ook haar
plekkie weer terugvinden.

Sucses!!
 
Terug
Bovenaan