Hoe verder afbouwen?

<p>Hallo,</p><p>Mijn dochter was randprematuur bij de geboorte. Daarom eerst live borstvoeding dan bijvoeding en dan nog kolven. Nu heb ik het kolven terug gebracht naar drie keer. Alle voedingen krijgt ze nu nog de borst en een fles. Fles is op 2 momenten kunstvoeding , verder afgekolfde melk. Ivm meerdere redenen wil ik de borst af gaan bouwen, maar loop een beetje vast hoe. Ben bekend met de afbouwschema’s.  Maar vraag mij af of ik nu eerst kan minderen met kolven of ook al verder af te bouwen met de borstvoeding. Iemand tips?</p>
 
Hoi,
Je kunt beide gaan afbouwen zolang je geen last hebt van een vervallen voeding. Zou de verdeling goed op de dag doen en dan maakt het eigenlijk niet uit welke je eerst doet.
Misschien degene aan de borst eerst? De gekolfde voedingen kun je dan nog zien hoeveel ze binnen krijgt.
Onze dochter kwam op een gegeven moment nog vaker omdat er steeds minder uit de borst kwam.
 
Ik zou vooral letten op hoe de verdeling van de voedingen (of kolfbeurten) is die je afbouwt. Zorg altijd voor een zo goed mogelijke spreiding van het geheel, zodat je minimaal last van stuwing gaat krijgen.
 
Terug
Bovenaan