Hoe verder als oefenhapjes al maaltijden worden bij net 4 mnd?

Hallo allemaal,

Mijn zoontje van 4 mnd en 10 dgn was met 3,5 mnd al toe aan hapjes. Een paar dagen voordat hij 4 mnd was begonnen met Rijstebloem de n zijn ochtendfles en in de fles voordat hij naar bed gaat. Hij vind het heerlijk. Daarna begonnen met hapjes. Ook dit vond hij helemaal geweldig! Van het fruit eet hij ongeveer een half potje in de ochtend en van de groente een hele rond diner tijd.

Maar…. Als wij nu aan het eten zijn dan verdwijnen zijn handjes in zijn mond, als je iets eet als hij toevallig op schoot zit, dan hangt hij aan je arm en begint te zuigen. Volgt de lepel of het eten met zijn hele hoofd etc.

Wat zouden jullie doen? Al iets meer gaan geven? Meer verspreiden? Of zo houden?

De schema’s die je vind zijn voor 4 mnd en 6 mnd. Er zit dus eigenlijk niets tussen in.

Ps hij krijgt 4 flessen van 230 ml flesvoeding, weegt ruim 7,1 kg bij ruim 63 cm. Is verder tevreden, vrolijk, groeit en ontwikkeld goed en snel. Is absoluut niet dik, heeft niet eens een buikje.
 
Lekker geven!Wij kregen als jaren ’80 baby’s met 6 weken een fruithap en met 10 weken groente vertelde mijn moeder pas.. en we zijn gezond groot geworden ?
Maar misschien moet je wel kijken dan of je wat melk kan vervangen door water? Een liter melk + veel bijvoeding is misschien wat veel op deze leeftijd..
 
Bedankt voor de reacties.

Ben sinds een paar dagen water aan het introduceren en dit begint hij steeds lekkerder te vinden.

Zouden jullie ook al verder gaan met evt de volgende stappen? Zoals bijv. brood gewerkt in zijn melk en potjes van bijv 6 mnd al gaan geven?
 
Lastig...
Misschien zou ik eerder stevige pap (rijstebloem) gaan geven met een lepeltje dan al beginnen met brood.. Brood bevat een allergeen (tarwe) wat je eigenlijk pas na 6 maanden gaat starten. Terwijl rijstebloem vanaf 4 maanden kan.
 
Terug
Bovenaan