hoe verder na curretage en nuchtere kijk

ik kreeg afgelopen donderdag te horen dat het vruchtzakje leeg was. de placenta was zo afwijkend dat het lichaam alles zelf had geregeld.
zaterdag ben ik gecurreteerd en eigenlijk voel ik me heel goed. natuurlijk vind ik het heel jammer dat het zo gelopen is maar ik heb er vrede mee.
ben ik te nuchter???

mijn vraag is ook hoe lang moet ik nu wachten ik ken de theorie maar was benieuwd naar de praktijk! dus verhalen en adviezen zijn welkom.

fijn even mn verhaal kwijt te kunnen

liefs gertruda

Gertruda,

Wat jammer dat het mis is gegaan. Iedereen gaat er anders mee om. het kan natuurlijk nog wezen dat je straks een klap krijgt, maar hoeft niet.

Ik heb zelf 1-11-11 een curretage gehad ik mocht gelijk weer proberen om zwanger te worden, ze geven wel aan dat het beter is om 1x ongesteld te worden. Het hoeft niet perse. Ik ben 1x ongesteld geweest dit was wel minder dan normaal en ben nu 30 weken zwanger en schrijf vanaf januari al mee bij de september club. Ik hoop voor jouw dat je ook snel weer zwanger mag zijn. Succes

Beste Gertruda,

Ook ik heb vorig jaar juli een curretage gehad, en stond er ook nuchter in. Kreeg ook het advies 1x ongesteld af te wachten, maar dat is niet om medische redenen, puur praktisch. Anders heb je geen 'begindatum', mocht je direct zwanger zijn. Wij hadden daar eerlijk gezegd een beetje lak aan, hadden geen zin om het uit te stellen. Ons werd verteld dat 80% van de stellen weer binnen 3 maanden in verwachting is. Bij ons bleef dit echter uit, wat ik wel heel vervelend vond. Daardoor nam mijn onzekerheid en verdriet wel wat toe in de loop van de maanden. Gelukkig in januari mochten we wel zwanger worden (na een drukke decembermaand, waar we er even niet zoveel mee bezig waren!). Gewoon doen, wat goed voelt samen. Weet je wat ook gek is: ze blijven dit nu mijn derde zwangerschap noemen, terwijl ik 1 zoontje heb. De miskraam blijft op die manier wel een deel van je. Succes, hoop voor jullie dat je snel weer zwanger mag zijn! Groetjes

Hey gertruda,

Je bent helemaal niet te nuchter dat zeiden ze ook over ons dat we zo nuchter waren. De mensen om ons heen hadden er meer moeite mee als wijzelf.
Ik weet niet precies hoelang wij gewacht hebben omdat ik onregelmatig navloeide. Toen ik eenmaal het gevoel had van nou ben ik normaal ongesteld was ik ook gelijk weer zwanger daarna.
Heel veel succes en laat het gewoon op je afkomen.

Liefs yvette

Tja wat een mooie verhalen hierboven. Ik zou willen dat ik ook zo een mooi verhaal had.
Ik ben vorig jaar op 4 oktober gecurreteerd en heb behoorlijk wat last van de narcose gehad. Maar mocht idd gelijk een kans wagen. Maar mijn perioden zijn zwaar ontregeld naar de curretage en ik ga as woensdag naar de gynaecoloog om het te laten nakijken waarom het nu nog niet gelukt is en of wellicht iets vanbinnen beschadigd is.

Maar met een beetje mazzel ben ik de uitzondering op de regel en lukt het jullie wel binnen 3 maanden.
Veel Geluk in iedergeval.

Wat rot dat het misging.

Ik heb 2x een curettage gehad en was beide keren vrij snel weer zwanger. De uitgerekende data tussen de zwangerschap was steeds 3 mnd. Het kan dus snel gaan.

Succes!

Marijne

Terug
Bovenaan