Hoe verder..

<p>Hoihoi,</p><p>Helaas heeft de vader van ons 4 maanden oud dochtertje besloten er vandoor te gaan met een ander..  Mijn wereld stort momenteel natuurlijk helemaal in! </p><p>Ik ben nu natuurlijk zo woest dat ik hem gezegd heb hij zijn dochter niet meer zal zien. ( hij is de afgelopen tijd ook alleen maar thuis geweest als het hem uit kwam) Zelf weet ik ook dat ik dit niet kan maken. Nou is mijn vraag of hier meer mama’s ervaring mee hebben, hoe hebben jullie dit aangepakt en wat is het minimale om haar mee te geven..</p><p>Groetjes</p>

Jeetje wat vreselijk meid. Ik heb nooit in deze situatie gezeten, maar ik denk dat er alle begrip voor is dat men dit zegt uit woede en frustratie. Ik denk alleen niet dat het fair is om je dochter alleen het minimale mee te geven. Ik snap dat de wond nog vers en diep is, en je zal er nog best een tijd verdrietig om zijn maar als je vriend verder stabiel is en stabiliteit kan bieden is 50% redelijk.
Mijn vriend heeft zijn ex verlaten toen ze nog zwanger was ( niet voor mij overigens), hij heeft een prachtig zoontje. Wij hebben een 4 om 3 regeling, en die wisselen we zodat we ieder 50% hebben. We komen soms samen, drinken soms een kopje koffie, alles om te laten zien dat we door 1 deur kunnen. Dit is goed voor het kind, en dat belang staat voorop.

Jeetje wat vreselijk meid. Ik heb nooit in deze situatie gezeten, maar ik denk dat er alle begrip voor is dat men dit zegt uit woede en frustratie. Ik denk alleen niet dat het fair is om je dochter alleen het minimale mee te geven. Ik snap dat de wond nog vers en diep is, en je zal er nog best een tijd verdrietig om zijn maar als je vriend verder stabiel is en stabiliteit kan bieden is 50% redelijk.
Mijn vriend heeft zijn ex verlaten toen ze nog zwanger was ( niet voor mij overigens), hij heeft een prachtig zoontje. Wij hebben een 4 om 3 regeling, en die wisselen we zodat we ieder 50% hebben. We komen soms samen, drinken soms een kopje koffie, alles om te laten zien dat we door 1 deur kunnen. Dit is goed voor het kind, en dat belang staat voorop.

Mijn God wat verschrikkelijk meid. Ik begrijp echt totaal niet hoe iemand dat een ander aan kan doen!! Zo’n klein baby’tje en de moeder verlaten tijdens zo’n kwestsbare periode. Ik vind 50% op dit moment ook niet redelijk, misschien als het kindje een jaar of 3-4 is maar dan neig ik nog naar 40%. Voor nu zou ik zeggen 10% en dat wat opbouwen in de loop der tijd. Echt verschrikkelijk, ik wens je heel veel sterkte! 

Dankjewel voor de steunde reacties! Nou momenteel vind ik hem dus echt niet stabiel.. het maakt het nog iets lastiger omdat we nog in hetzelfde huis zitten. Ik heb gezegd dat als die zijn dochter wilt zien dat momenteel gewoon thuis kan. Helaas vind die het dan belangrijker de deur uit te gaan, maar verwacht wel van mij dat ik redelijk blijf..

Wat een verschrikkelijke situatie voor je.. Je kan nu nog veel dingen zeggen uit emotie, heel logisch. Maar het is belangrijk om het zo zakelijk mogelijk proberen aan te pakken. Met de beste bedoelingen voor jullie kindje. 

Helaas heb ik ook iets soortgelijks. Met 10 weken zwangerschap leerde mijn ex-partner een andere vrouw kennen, week 14 vertelde hij mij dat hij niet gelukkig was en geen hoop zag en week 16 ben ik uit huis gezet. Hij zei niks met haar te hebben, tot hij een foto plaatste op instagram. Ik ben nu 36+5, en hij is er eindelijk over uit dat hij het kind wel gaat erkennen. Maar hij heeft al meerdere dingen gezegd en ze (nog) niet nagekomen, dus ik wacht het af. Ik herken hem amper van hoe ik hem ken uit onze 6,5 jaar durende relatie. Hij zit naar mijn idee flink met zichzelf in de knoop. 

Veel sterkte en succes met de ontzettende nare situatie! Mocht je vragen hebben, stel ze gerust. Ook wat betreft evt scheiding ed. 

Terug
Bovenaan