Hoe verloopt cyclus na verwijderen van een eileider??

Hallo meiden,

Is er misschien iemand die mij kan vertellen hoe je cyclus verloopt na het verwijderen van een eileider? merk je verschil met voorheen? Wat gebeurd er met het eitje dat bijv. rechts is gesprongen (mijn rechtereileider is verwijderd). Ik weet dat het dan in je buikholte verdwijnt maar dan?
Ik ben namelijk 3 weken geleden geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en daarbij dus rechtereileider verwijderd. Op dag 16 had ik een positieve ovulatietest en die hebben we dus benut, vanaf gisteren dag 22 heb ik wat bruinverlies. Veel te vroeg, dus of ik wordt gewoon ongi (te vroeg) of het is een innesteling maar het kan denk ik ook dat eitje zijn die dus aan de 'verkeerde kant' gesprongen is. Wat denken jullie?
Een heel verhaal maar heb weinig info vanuit het ziekenhuis gekregen en op dat moment er niet bij stil gestaan.

Groetjes ineke

hoi ineke

bij mij is mijn linker eileider verwijderd in jan..
wat ik heb begrepen van de gyn dat de andere eileider het over neemt... dus dat je nog net zo veel kans heb als voorheen?????

groetjes mandy

Hoi Mandy,

Ik hoop inderdaad dat dat zo is maar mijn gyn zei dat er artsten zijn die zeggen dat dat dus zo is maar dat hij daar niet zo in geloofde, we nog gewoon zwanger kunnen worden maar dat het waarschijnlijk langer zal duren.
Balen dat die onformatie zo tegenstrijdig is! Kan het op inernet ook niet duidelijk vinden.
Afwachten dus maar hoe het verder zal gaan.
Hoop natuurlijk snel weer zwanger te worden en hetzelfde voor jou!

Groetjes Ineke

Hoi Ineke,

ik hoor niet thuis op dit forum maar lees wel regelmatig mee omdat ik het zo dapper vind hoe jullie de moed erin houden.
Ik wil even reageren omdat mijn vriendin in hetzelfde schuitje heeft gezeten. Ook haar rechter eileider is verwijderd na een bbz en haar was verteld dat de kans om zwanger te worden net zo  was als daarvoor. Het wordt niet gehalveerd omdat alleen de linker eileider nog aanwezig is, deze schijnt de functie over te nemen.
En het goede nieuws: ze heeft nadien 2 kinderen gekregen! ( ook vlot weer zwanger, maar op dat vlak hadden ze geen probleem.)
Ik hoop je info gegeven te hebben waar je iets mee kunt.

Groetjes, Anita

hallo Ineke,

Bij mij hebben ze ook bijna drie weken geleden mijn eileider "uitgeschakeld" door middel van een klemmetje (tussen mijn eileider en de baarmoeder). Ze hebben hem niet weggehaald dus, maar hij functioneert niet meer. Ik had last van kystes, die ze tijdens de operatie hebben verwijderd. Toen bleek tijdens het doorspoelen van mijn eileider, dat deze niet doorgankelijk was, hebben ze een klemmetje geplaast.
Ik moet nu wachten tot ik ongi word (over ong. 2 weken hoop ik) en dan gaan we verder met iui. Ik heb nu drie behandelingen gehad en ze hebben besloten dat we er nog vier krijgen. Lukt het dan nog niet, dan zullen we worden behandeld met IVF.

Wat ik heb begrepen in het ziekenhuis is het slagingsproces even groot met één eileider, als met twee. De ene eileider haalt inderdaad de eicellen bij de andere eileider weg. Dus........geef de moed niet op.

Heel veel succes!   Groetjes Indy

Hoi,

Tja, de moed erin houden wat kun je anders he. Maar ik besef heel goed dat het ook veel slechter af had kunnen lopen en dan vooral voor mij! Dankzij mijn miskraam vorig jaar zijn ze er op tijd achter gekomen anders was het een hele acute situatie geworden! Mijn eileider was op het moment van de operatie al geknapt!
Ik heb ook wel het gevoel dat het allemaal nog gaat lukken maar die onzekerheid is zo vervelend. Als je maar zeker wist dat het goed zou komen...
Probeer jullie wel wat op de hoogte te houden hoor!!

Liefs
Ineke

Terug
Bovenaan