Hoe vermaak ik mijn kind van 4 maanden?

Hoi allemaal,

Mijn dochter Kirsten is bijna 4 maanden. Overdag is ze veel wakker en slaapt ze een paar hazeslaapjes. Dus overdag heb ik haar veel in de box. Ze begint nu dingetjes te grijpen, maar dat lukt nog niet altijd goed. Wat doen jullie om je kindje te vermaken? Ze heeft wel een muziekmobiel en soms zing ik met haar. Soms is het lastig om haar de hele tijd te vermaken. Wie heeft er nog tips?

Groetjes Joyce
 

Hallo,

Onze Noa is nu ook 4 maanden en die vermaakt zich prima in de box en na een klein uurtje na haar voeding valt ze in slaap en leg ik haar in bed. Maar er zijn ook dagen bij dat ze dus ook kleine dutjes doet en dan moet ik gaan varieren tussen box met speeltjes en wippertje met babygym.
Ik koop ook af en toe wat anders en leg dat dan in de box en haal wat oudere speeltjes er uit. En na een paar dagen leg ik die dan weer terug en heeft ze weer wat nieuws in haar beleving. Hihi.
En sinds vandaag heb ik een bumbo stoeltje voor haar gekocht waarin ze rechtop kan zitten dus alles weer vanaf een andere hoek bekijkt. Dus dat maakt ook alles wat interessanter.
Ook wandel ik 1 keer per dag en ik neem haar mee als ik naar boven ga om te poetsen en klets haar oren van haar hoofdje. Maar ik merk wel aan haar dat ze dat leuk vind om naar mijn stem te luisteren. En gaat ze huilerig liggen kraaien dan leg ik haar meteen op bed en slaapt ze ook gelijk. \
Ik hoop   dat je er wat aan hebt.

Groetjes Wendy
 
Wij hebben een speelkleed met van die bogen met speeltjes eraan, dat was bij Laura een groot succes op die leeftijd (van 3 tot 6 maanden ongeveer vond ze dit fantastisch), daar kon ze uren naar kijken en grijpen. Een muziekmobiel hebben we ook, maar daar was ze na een weekje al op uitgekeken (en zelf hadden we ook al gauw genoeg van het muziekje )
 
Ik legde mijn zoontje onder de babygym. Daar zat een spiegeltje aan en dat vond hij heel interessant. Op een gegeven moment begon hij zich er aan op te trekken, toen heb ik hem ander speelgoed gegeven.

 
Hoi,

Ik zing regelmatig liedjes of dans met mijn zoontje op muziek ook speel ik met hem op zijn kamertje, laat dan zien hoe een bal rolt en een auto rijd enzo.
Maar je hoeft je kind echt niet de hele dag te vermaken hoor, als ik met hem heb gespeeld en hij begint te huilen als hij zich dan even zelf moet vermaken, leg ik hem vaak in bed dan huilt hij even en valt dan in slaap, soms hoor ik hem ook spelen in zijn bedje en vertellen.

Groetjes Mary jane
 
Terug
Bovenaan