Hoe vermaken jullie kleintjes zich overdag met deze kou?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

ik ben wel benieuwd hoe jullie (op je vrije dag) de dag doorbrengen.
Spelen jullie veel samen met je kleintje of speelt je kindje juist goed alleen/of met broertje/zusje?
En misschien hebben jullie nog tips voor deze koude dagen?

Groetjes van Sonja

Ik doe eigenlijk niet veel anders dan dat ik op gewone dagen doe. We beginnen 's ochtends met een ontbijtje, dan gaan we meestal samen douchen (ik krijg het niet voor elkaar om te douchen voor ze wakker word, en daarna kan het niet meer) Dan gaan we een wandelingetje maken, boodschapjes doen etc. Als we thuis komen eten we fruit, gaan we even spelen, samen, maar ook even alleen. Daarna boterham en middagslaapje, en 's middags komt mijn zoontje uit school, weer even wat drinken en eten, en dan gaat ze nog even spelen, of we gaan de eendjes voeren. Ik ga met de kou van de afgelopen dagen gewoon naar buiten hoor. Lekker warm aankleden, voetenzak verwarm ik voor met een kruik. Muts op, sjaal om en hupsakee....

Hoi Sonja,

Marissa kan zich gelukkig erg goed zelf vermaken. 's ochtends een boterham in de kinderstoel voor de tv. Daarna boodschappen doen. zelf spelen, lunchen en slapen. Als ze wakker wordt een koekje met wat drinken en dan gaat ze weer zelf spelen. Na het eten spelen we samen met haar. Ik heb zodag met haar gevingerverft, heb een canvas gekocht en haar lekker laten kliederen. Nu heeft ze een mooi kado voor opa en oma gemaakt. Als ik met dat koude weer echt weg moet dan doen we dat maar anders blijven we lekker binnen. Zo hebben we afgelopen vrijdag een bonus pyamadag gehad en lekker samen gespeeld.

groetjes Linda

Op de dagen dat ik vrij ben doordeweeks ga ik vroeg douchen, dan Feline uit bed halen. Met zijn drieen aan tafel ontbijten.
Dan gaat mijn man werken en dan ga ik wat in huis doen en Feline gaat zelf spelen of helpt mee. Dan eten we fruit om half 10 en daarna loop ik vaak naar het winkelcentrum hier om wat rond te neuzen en naar de supermarkt. Daarna thuis lekker een broodje eten en dan gaat ze even slapen. Als ze wakker is drinken we een bakkie thee met een koekje en daarna ga ik altijd samen met haar spelen of samen aan tafel zitten. Zij tekenen/puzzelen en ik lees een boekje/tijdschrift.
Dan ga ik aan het eten beginnen en gaat Feline gewoon haar gang (met de duplo spelen en troep maken) en dan gaat ze de tafel dekken.
Inmiddels komt mijn man thuis, gaan we eten, nog even knuffelen en spelen na het eten. Als het nodig is douchen en dan slapen.
In het weekend is het altijd anders. Op zaterdag ga ik vaak samen met Feline boodschappen doen terwijl mijn man klusjes doet (nu babykamer) en 's middags op visite of iets leuks doen met zijn drietjes.

groetjes Maris

Owh bij ons is het zo verschillend, maar meestal ben ik al gedoucht voordat hij wakker is en anders ligt hij netjes te wachten tot ik er onder uit kom, en dan hoor ik ineens MAMA....dan haal ik hem eruit, aankleden en dan samen ontbijt maken, hij zit op de aanrecht en ik maar z'n fles klaar en mijn ontbijt, hij smeert de boter op mijn beschuit en helpt me met m'n hagelslag.

's ochtends kijken we altijd samen het nieuws en daarna gaat hij op NED 3 tot een uurtje of half 11, na de Tweenies gaat hij in ieder geval uit. Hij blijft soms zitten om te kijken en soms gaat hij spelen of moet ik mee spelen...is heel verschillend en net hoe z'n bui is!

Om half 12/12 uur eten we een boterham en daarna gaat hij naar bed. Als hij 's middags wakker is, schiet ik hier altijd de stad in of ga ik even naar de supermarkt hier in de buurt. Op de terugweg gaan we weleens langs de kinderboerderij, daar wonen we naast. En dan is papa meestal al thuis, dan is het nog even spelen, helpen met eten koken en tafel dekken, daarna mag hij nog even spelen dan in bad of onder de douche!

maar het kan ook weleens voorkomen, dat we 's ochtends een koffieafspraak hebben, dus dan zijn we 's ochtends de deur uit en dan zijn we 's middags gewoon thuis!

Groetjes
Angel

Terug
Bovenaan