Hoe vertel ik het aan mijn zoontje van ruim 3

Hoi,

Ben inmiddels ruim 9,5 week zwanger van onze 2e. Maar ik heb toch wel effe een vraagje aan jullie.   Hoe vertel ik het aan ons zoontje van ruim 3 dat hij een broertje of zusje krijgt. Hij is wel heel bij dehand want hij  zei gisteren zomaar uit het niets tegen mijn moeder dat zijn mamma een baby in haar buik had. Hij heeft het blijkbaar toch op gevangen. en hij ziet mij ook vaak naar de WC gaan. Maar in zijn ogen  duurt het nog zo lang, weet iemand of er boekjes over zijn, zodat ik het hem ook een beetje kan uitleggen.

groetjes
Mas
9 wk 4 dgn

hoi,

ja kinderen vangen veel op he!
Onze oudste wordt in juni 4 en zal denk ik ook best wel veel mee gaan krijgen van deze zw.schap. Voorlopig weet hij nog van niks, willen echt wachten tot na de termijnecho (heb hiervoor een miskraam/missed abortion gehad) voor we het hem laten merken en zelfs dan nog gaan we het hem in eerste instantie niet expliciet vertellen.
Hij zal hier en daar wel dingen oppikken en daar zullen we dan op in springen door wat te vertellen/uitleggen. Het is idd nog zo'n eind tot aan november.

Wij hebben veel in onze omgeving die zwanger dan wel net bevallen zijn en hij heeft al een broertje dus denk dat op zich het concept baby/broertje/zusje wel zal bevatten en in de loop van de zw.schap zullen er misschien wel vragen komen over hoe die baby er dan komt.... maar in de bieb staan ladingen van dat soort boekjes dus die zoeken we tegen die tijd weleens op.

Overigens heeft hij het tot nog toe bij iedereen in onze omgeving goed wat het wordt, dus ipv een echo laten we het hem gewoon voorspellen .

groetjes,
Marije

toen mijn dochtertje 1 jr en 8 maanden was werd ik zwanger van onze tweede meid, zij was de 1e tegen wie ik het vertelde want ze stond naast me in de wc toen ik de test deed haha, toen ze ongeveer twee was snapte ze het eigenlijk wel. nu is ze ruim drie en ben ik opnieuw zwanger, ook wij wachten tot na de termijnecho en dan gaan we gewoon rustig met haar zitten en vertellen we dat mama een baby in dr buik heeft en dat we eerst op vakantie gaan en als dan bijna sinterklaas komt komt ook de baby, er zijn zat boekjes over bij de bieb enzo, en ook een hoop filmpjes , gewoon ff googlen. hij zal t vast geweldig vinden en als er in je familie of vrienden of buren mensen zijn met meer kindjes kan je nu misschien alsvast gaan beginnen met uitteleggen dat ze dezelfde mama hebben en broer en zus zijn ,..zo krijgt een beetje een idee.

groetjes janneke

hoihoi ik heb ook n zoontje van 3(en n half hihi ) ik had eerst nog even willen wachten maar we hadden n late afspraak bij de Vk dus moesten we hem al ophalen op t kdv en hebben hem toen maar meegenomen

en n beetje simpel uitgelegd wat er aan de hand was

hij was er ook bij met de echo dus hij kon het ook zien

hij vond het prachtig , zo prachtig dat hij er nu zelf van overtuigd is dat hij ook n jonnetje n in zijn buik heeft hahha

Hij dacht dat we vorige week de baby al gingen halen maar toen heb ik hem uitgelegd dat hij eerst zelf nog jarig is en daarna waneer hij al op de grote school zit de baby er bij komt hij pikt het wle geloof ik hihi

Terug
Bovenaan