hoe vertel je aan een kind van 3,5 dat je uit elkaar gaat?

Hallo allemaal,
Mijn vriend en ik staan op het punt onze relatie te verbreken.
We doen dit welliswaar onder "goede" omstandigheden maar hoe leggen we dit in hemelsnaam uit aan een kind van 3,5?

Wie heeft hier (helaas) ervaring mee?
Groetjes van mij
 
Ik heb hier gelukkig geen ervaring mee. Maar ken natuurlijk wel stelletjes met kids die uit elkaar zijn gegaan. Bij vrienden van mij is het ook onder goede omstandigheden gegaan, tuurlijk is er wel iets aan de hand maar de kids hebben er toen feitelijk niet veel van meegekregen. Het meisje was net 4jr geworden en was het weekend bij oma en opa gestalt. Moeder heeft de spullen naar een vakantiehuisje gebracht en na het weekend kwamen papa en mama de kids halen en hebben samen het nieuwe huisje van mama en de kids laten zien. (Mama had een andere man ontmoet, dus vandaar ook mama verhuizen) Het meisje is toen heel duidelijk verteld dat ze geen ruzie hadden en dat ze op bepaalde dagen in de week lekker bij papa kwamen en dat ze dan ook met haar vriendjes konden spelen. De eerste maand was het voor iedereen erg zwaar, papa moest telkens de kids naar mama brengen en dan zag hij ze tot het weekend niet meer (om het weekend) De kinderen vonden het heerlijk want bij papa deden ze dit en bij mama deden ze weer wat anders.

Soms denken wij teveel bij dingen na, je moet het op een leuke duidelijke manier brengen dat papa/mama een ander huisje gaat krijgen en dat ze dan om het weekend of zo naar het andere huisje kan gaan en dat daar haar nieuwe spulletjes zijn. En er geen lange verhalen van maken, want dan krijg je hele vervelende vragen en scenes.

Ik wens je heel veel succes en natuurlijk veel geluk in de toekomst.
 
hallo,
wat vervelend allemaal.
mijn ervaring met kinderen is (werk in het onderwijs). vertel eerlijk en op een eenvoudige manier wat er aan de hand is bv. papa en mama houden allebei van jou maar niet meer van elkaar daarom gaat papa of mama ergens anders wonen, etc. ze zal met haar 3,5 jaar dat er uit pikken wat voor haar van belang is en de lading die jij erbij voelt, voelt ze niet. ze zal op haar manier verdrietig zijn. denk echter niet dat dat het is want ze wordt groter en zal elke keer nieuwe inzichten krijgen dus het onderwerp zal op verschillende manieren nog de huiskamer binnen komen.
sterkte knof
 
Terug
Bovenaan