hoe vertel je het je baas?

ik werk sinds halfjaar op mijn nieuwe werk
en heb mijn baas nog maar drie keer gezien
ik heb een jaarcontract loopt af op de datum dat ik uitgerekend ben
ik heb volgende week mijn echo en dan wil ik het ook gaan zeggen

ik vraag me af hoe ik het moet vertellen

moet ik gewoon zeggen dat ik zwanger ben en dan?

welke afspraken moeten er gemaakt worden?

kan ik nu al vragen of mijn contract verlengd wordt?

wat moet ik zelf ter sprake brengen?

wie weet waar ik aan moet denken en wat ik kan verwachten van zon gesprek

alvast bedankt

hoihoi
Je bent nog niet verplicht om het te melden tenzij je een baan hebt die lichamelijk veel van je eist (verzorging ofzo) dan is het wel handig om daar afspraken over te maken ivm je veilig heid en die van je kindje
bij mijn eerste zwangerschap heb ik het verteld toen ik van de VK een zwangerschaps verklaring heb gekregen daar gaan ze toch om vragen
als ik het me goed herinner mag je baas je niet ontslaan tijdens je zwangerschap en zoveel weken na je bevalling maar waneer je verlof is afgelopen is hij niet verplicht je contract te verlengen
je hebt dus wel gewoon recht op je 16 weken zw,schapsverlof en krijgt die periode ook je salaris via je baas of het uwv geloof ik

hoop dat je het n beetje begrijpt ? hihi

ohja in elk geval helemaal niets ondertekenen ook al weet je dat je contract niet verlegnd gaat worden dan kan t uwv namelijk zeggen dat het je eigen schuld is en krijg je geen vervangende uitkering

Een werkgever mag je niet ontslaan als je zwanger bent. Maar wanneer je contract afloopt dan zijn ze niet verplicht om die te verlengen. Ook als dit in je zwangerschapsverlof is! Maar dan heb je wel recht op een uitkering van 100% tot je verlof voorbij is en dan wordt het een ww uitkering.

Maar als jij je werk goed doet dan zal je werkgever je contract waarschijnlijk wel verlengen hoor. Het is even onhandig voor de werkgever maar z krijgen een flinke toeslag van het rijk voor jou wanneer je weg bent.

Veel succes en ik denk dat je het gewoon moet vertellen. Je kan maar beter eerlijk zijn.

Zelf ben ik 15w4 zwanger en ik heb net mijn contract getekend voor onbepaalde tijd. Ik had het al met 7 weken verteld aan mijn werkgever en ja het is even niet leuk dat ik er 4 maanden niet ben maar ze willen me wel houden.

meid, idd gewoon vertellen na de echo. Ik zou eerlijk aangeven dat je je afvraagt of je contract nog verlengd gaat worden. Probeer gewoon een open gesprek hierover te voeren.

Terug
Bovenaan