Hoi babybom,
Onze oudste is op dit moment 19 maanden en ik ben bijna 16 weken zwanger. In het begin hebben we het wel tegen hem gezegd, en hij heeft de koekjes met muisjes uit mogen delen aan de (schoon)ouders. Had niet echt het idee dat hij het allemaal snapte, maar we wilden hem er zo vroeg mogelijk bij betrekken. De eerste echo is hij mee geweest naar de VK, maar dat snapte hij ook niet.
Ik had van iemand het boekje "kaatje en mama's dikke buik" gekregen, en die lees ik hem nu regelmatig voor. Ik krijg nu ook al een beetje een buikje dus kan ik tijdens het voorlezen de link snel leggen.
We gaan hem in augustus naar een groter bed verhuizen en dan de babykamer helemaal klaar maken. En we zetten ook in augustus de box alweer neer, zodat hij weet dat er wat gaat veranderen. Verder kan je volgens mij weinig doen. Zeker bij zo'n kleintje.
Heb wel gehoord dat het belangrijk is dat hij na de geboorte gelijk erbij betrokken wordt. Mag helpen de baby in bad doen etc.etc. En dat het vooral ook erg belangrijk is dat niet alle aandacht naar de baby gaat. En dan bedoel ik ook van de visite en dat het leuk is als de visite ook een kleinigheidje voor je oudste meeneemt zodat niet de baby alleen maar kadootjes krijgt.
Succes ermee!
Groetjes,
Jo