Hoe vertellen jullie dat je zwanger bent

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik weet nu sinds een paar dagen dat ik zwanger ben en we zijn super blij .
Nu zijn we aan het bedenken hoe we het over een tijdje op een leuke manier aan de opa's en oma's en broers en zussen kunnen vertellen.

Hoe hebben jullie dat gedaan of heb je ergens een leuk idee gehoord of gezien?

Groetjes Bloempje

Hoi Bloempje,
van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Bij mijn eerste zwangerschap hebben we voor oma en opa een Winny de Poeh koffertje gevuld met leuke spulletjes als een romper, speentje en flesje en een positieve test etc etc.. Daar hebben we een gedichtje bij gemaakt met als onderwerp Logeerkoffertje.
Mijn zusje zou rond de bevalling in het buitenland trouwen, daar konden we dus niet bij zijn. Daar hebben we een leuk gedichtje voor gemaak, deze in een mega grote ballon gevuld met helium gestopt met een heel klein babypopje erin. Het briefje hadden we aan het handje van het popje geplakt.
Nu bij de 2e heb ik voor mijn zoon een tshirtje gemaakt met aan de voorkant de tekst "Joepie, als alles goed gaat ben ik straks niet meer in mijn ...." en op de achterkant een plaatje van een eendje.
Tsja, helaas heeft mijn zoontje (2,5) bij oma en opa moeten aandringen om te kijken naar zijn mooie nieuwe stoere tshirt, ha ha ha.

Beide reacties waren in ieder geval een enorm succes en om nooit te vergeten!!

Heel veel succes en plezier bij het bedenken !!!

Groetjes,
Gwenne

Hoi,

Bij de 1e had ik babysokjes gekocht en deze ingepakt en gegeven. Reacties waren erg leuk.
En bij de 2e heb ik ook een t-shirtje laten maken met aan de voorkant: hoera, ik krijg een, en aan de achetrkant: broertje of zusje. Ook erg leuk.

Succes ermee.

Groetjes Simone

Hoi,

Wij hebben net een leuk kaartje gekocht waarop staat: kleinkind op komst!!!
Zelf heb ik er nu een gedichtje in geschreven.
Vanavond gaan we het aan de pakes en beppes vertellen, dus ik ben zeer benieuwd hoe dit zal gaan.

Groetjes...

Hoi Bloempje

Gefelicteerd met jullie zwangerschap!
Wij hadden voor mijn ouders een prentenboek gekocht. " Ik vind je lief, oma"   en " Ik vind je lief, opa".
Voor mijn broer en zus had ik een lijstje, met daarin de tekst:

Jullie kunnen me nog niet horen
Jullie kunnen me nog niet zien
In maart word ik geboren
Mag ik dan in dit lijstje misschien?

Nu ben ik nog in mama's buik aan het groeien
Want ik ben nog maar heel klein
Maar ik vind het heel erg leuk
Dat jullie mijn oom en tante zullen zijn!

Dat vonden ze echt erg leuk allemaal!!

Mijn schoonouders en schoonzussen hebben we het " gewoon"   verteld, want die kwamen 's middags effe op de koffie... terwijl we net een paar uur daarvoor positief getetst hadden. Eerst wilden we het nog stil houden en ook een leuk cadeautje gaan kopen voor ze (het was zondag, dus we hadden ook verder niet de mogelijkheid om even snel naar de winkel te gaan), maar  5 tellen  voor ze op de stoep stonden zei mn vriend ineens: Ik kan straks mn mond niet houden joh!!!
Dus toch maar verteld, ze vonden het ook super leuk!!!!

Voor mijn oma (1e achterkleinkind voor haar) heb ik via internet een zwangerschapsklok besteld, die telt de dagen, uren, minuten en seconden af tot de uitgerekende datum. Ze woont zowat aan de andere kant van het land, dus we zien haar niet zo vaak. En nu weet ze toch elke dag hoe lang het nog duurt!!!
Ze vond het geweldig!!
Ik had die klok via www.megatoppers.nl besteld.

Veel plezier met het grote nieuws vertellen en geniet van de zwangerschap!

Groetjes, Mickje
(10 weken en 4 dagen)

Wij hebben een foto gemaakt van de test die ik heb gebruikt en die aan onze ouders, broers en zussen gegeven.
Hele leuke reacties gehad.

Terug
Bovenaan