Hoe vertellen?

hoi iedereen!

Ik kan mij herinneren dat ik deze vraag al eens eerder gesteld heb, ik kan m alleen niet meer terugvinden...

Hoe vertellen jullie dat er een kleine op komst is? Wij hebben inmiddels besloten om na de echo van woensdag (volgens eigen berekening dan 11,4 en volgens de verloskundige 10,4) naar mijn (schoon)ouders toe te rijden met een boekje (dribbel en zijn opa/oma en dezelfde in een friese versie voor mijn ouders) en ze die te geven.

Nou ben in volgende week jarig en wil het mijn broer, zus en zwagers en schoonzusjes wel op een originele manier vertellen, maar weet nog niet hoe. Ik zou soesjes kunnen maken met muisjes oid, weten jullie nog andere manieren???

Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen!

Wij hadden afgelopen vrijdag onze eerste echo en zagen een heel lief klein bewegend kindje. Zo leuk om weer te zien.
We hadden ook besloten het daarna bij mijn ouders te vertellen, want daar moesten we onze dochter nog ophalen. Vorige week bij de verloskundige hadden we een knuffeltje gekregen en daar ligt zij nu even mee in bed. Ze zegt zelf deze is voor de baby, maar ik mag er nu even mee kroelen en dan geef ik hem straks aan de baby. Die had ik dus in mijn tas gestopt en toen vertelde zij aan mijn ouders voor wie die knuffel was en waar de baby was. We hadden ook chocolaatjes gekocht met blauwe muisjes en roze muisjes.
En aan de rest moeten we het nog vertellen. Weet nog niet hoe. Ik denk gewoon, ik ben zwanger. Heb verder dus geen tips. Heb ook niet zoveel zin om het bij mijn schoonouders te gaan vertellen, maar goed het hoort erbij.

Wij hebben onze oudste dochter het geheimpje laten vertellen. Ze is helemaal in de ban van fluiteren in het oor, dus we hebben haar zover gekregen dat ze het in het oor fluisterde van onze ouders. Heel grappig om dan de gezichten te zien als doordringt wat er gezegd is haha.

groetjes Marjanne

Ik had voor op het werk chocolaatjes gekocht die versierd waren met rose/witte en blauw/witte muisjes. De meesten wisten toen ik het doosje opende al wel wat er aan de hand was. Mischien leuk om met je verjaardag bij het tweede kopje koffie z'n chocolaatje te geven. Dan komen de vragen van zelf wel.

Groetjes Plat

Wij hebben het onze ouders verteld door een roze en blauwe sokje in folie te pakken met muisjes erbij. Bij mijn ouders hebben we de zwangerschapstest bijgedaan (had nog geen echo gehad en ging met mijn moeder met vakantie)
Verder hebben we gewacht tot de echo en heb ik voor mn schoonouders een kopie van de echo in een lijstje gedaan ook met de sokjes erbij, en dat ook in folie gedaan.

Mn schoonzus heb ik de echo laten zien, zij is zelf ook zwanger.
En de rest hebben we het gewoon verteld of door mn oudste dochter.

hoihai,
mijn ouders gaan altijd de 2e week van oktober met goede vrienden naar spanje... dat is net de week dat ik ben uitgerekend...
ik heb ze vertelt dat ze dit jaar niet naar spanje mochten van mij... en daarop kwam natuurlijk de vraag: waarom niet? en toen vertelt dat ze opa en oma werden in die week..

Hoi,

Wij hebben afgelopen maandag een echo gehad en een mooi kindje (of ja, eigenlijk was het meer een vlekje) met kloppend hart gezien. oorspronkelijk wilden wij wachten tot na deze echo maar zondag was toevallig mijn hele 'gezin van herkomst' bij elkaar en hebben wij rustig de tijd genomen om het te vertellen.
Het is een wat onverwachte zwangerschap namelijk en tijdens de vorige zwangerschap hebben zich wat drama's voltrokken.....Mijn ouders schrokken dus ook best wel maar uiteindelijk hebben we wel met zijn allen op de baby getoast dus da's mooi!

Terug
Bovenaan