hoe vertellen

Hallo dames,

Gister heb ik positief getest, en ik zit nu alleen maar te malen over hoe ik het mijn ouders moet vertellen.

Ik heb een hele goeie band met mijn ouders, alleen weet ik ze nog niet staan te springen om opa en oma te worden.
Ik ben 23 en toevallig noemde mijn moeder vorige week nog '' wacht nog maar even met kinderen hoor''
ik ben dus echt doodsbang voor de reactie van mijn ouders.

hoe kan ik dit het beste vertellen.

liefs

Gefeliciteerd!  Ik ben zelf ook 23 en vind het eigenlijk een ideale leeftijd, oma en opa ook nog vaak goed ter been, kunnen ze ook heerlijk genieten!

Ik zelf heb een taart gemaakt met de tekst erop ; jullie kunnen mij nog niet horen. Jullie kunnen mij nog niet zien maar in juni word ik geboren. Dit viel gelukkig bij iedereen goed in de smaak.

Mijn moeder heeft ook vaak gezegd wacht maar even, maar nu het allemaal zover is, zijn ze er dolblij mee.

Groetjes

Hoi joellee23,

Ik vind 23 ook een hele mooie leeftijd, als je kinderen aan het puberen zijn ben je zelf ook nog jong en dat is het mooie! Ik vind dat ook fijn, ik ben 28 en voor het eerst zwanger en veel van mijn vriendinnen hebben al 2 of zelfs 3 kinderen. Mijn moeder is pas 54 en ik kan nog veel dingen met haar samen doen, dat is genieten!

Ik zou zeggen misschien moet je even wachten totdat je iets kunt laten zien voordat je het verteld. Als je een echo hebt gehad bijvoorbeeld, dat werkt misschien makkelijker ;)

Ik ben 22 en zit hier ook wel mee. Mijn moeder wil echt nog geen oma worden en elke keer als het ter sprake kwam was het: leuk, maar na .... (Laten we het houden op 5 jaar, dat kwam het meest voor). Ook m'n vader zit er nog niet echt op te wachten. En mijn ene oma al helemaal niet, maar daar heb ik toch niet heel veel mee. Ik wacht sowieso met vertellen tot de echo, want mijn familie is best druk met doorvertellen aan mensen die ik nooit spreek, maar dat komt op de een of andere manier via via toch weer bij meer mensen terecht.

Lastig he..

ik ga het denk ik gewoon als we daar eten laten zien(de echo), ik zou niet weten wat voor spectakel ik er van moet maken, omdat ze in eerste instantie toch niet leuk zullen reageren.

Mijn schoonouders daarintegen zullen het denken we wel leuk vinden! Daar gaan we nog iets leuks voor verzinnen, maar wel na de echo :) misschien ook zo iets als een taart met gedichtje, maar dan zonder taart, haha

en gefeliciteerd met de zwangerschap natuurlijk!

Wil je het je ouders wel het liefst zo snel mogelijk vertellen?

Het allerbelangrijkste is dat jij er blij mee bent! Je ouders zullen het uiteindelijk vast wel leuk vinden!

Ik snap heel goed dat je het moeilijk vind, maar je moet je nu even op jezelf richten! ;) Je hebt een klein mensje in je buik hihi

Ik heb nog geen idee hoe ik het ga vertellen, het liefst wil ik het vandaag al vertellen! Heb vanmorgen de eerste echo gehad en dan ben je zo blij dat je het van de daken wilt schreeuwen maar ik wacht nog even minimaal tot de tweede echo over 4 weken, dan is er waarschijnlijk ook meer te zien.

Terug
Bovenaan