hoe voeld het aan???? het begin van de bevalling????

Hallo dames. Even een vraagje......
Dinsdag bij verloskundige geweest en baarmoedermond was zacht en week en een vingertopje (halve cm) ontsluiting. Schijnbaar heb ik iets van voorweeen gehad zonder dat ik het gemerkt heb. Ik had wel iets van hele lichte krampen gehad maar dat kan van alles geweest zijn.
Na het inwendig onderzoek heb ik de hele dag last van krampen gehad. Schijnbaar zijn die krampen toch voorweeen.
Ben morgen uitgeteld en hoop echt dat de bevalling op gang komt en misschien dat ik me daarom dingen inbeeld....maar ik heb nu last van krampen. Het lijkt erger te worden.

Kan iemand mij vertellen hoe het aanvoeld om weeen te hebben??? Waar moet ik op letten ??? Kunnen die krampen weeen zijn??? Kan dit het begin zijn??? Wanneer herken je echte weeen??? Hoe weet je dat het echt staat te gebeuren?????

Ik hoop dat ik nog advies van iemand kan krijgen.....want de krampen kunnen zo weer weggaan (en dan heb ik ook mijn antwoord) of het kan erger worden en dan is dit dus het begin (en dan heb ik dus ook een antwoord, hahahaha)

Groetjes Jeanine
39+6 en hoopt dat de bevalling begonnen is (duim maar voor me)

Hi Jeanine,

Wat vreselijk spannend dat het al begonnen is! Het duurt nu vast niet lang meer. Bij mij begon het ook met 'krampjes'. Een beetje 'mensruatiepijn', maar doordat ze al direct met een bepaalde regelmaat kwamen (om de vijf minuten) wist ik dat het begonnen was.

Na een uur of 3, 4 werden die krampje wat steviger, moest ik even m'n adem inhouden of ze even wegpuffen. maar nog steeds 'een eitje' haha.

Op die manier kwam ik tot 5 cm ontsluiting.

Toen braken mijn vliezen en kreeg ik ECHTE weeen. Die MOET je wel wegpuffen, die zijn stevig.
Maar je weet dan ook 'nu is het echt begonnen, nog even en ik kan mijn kindje vasthouden'. Op die gedachte kom je er doorheen.

Bij mij werkte een douche op m'n buik goed, dat vond ik fijn.
En hoewel ik vooraf had bedact dat ik op een baarkruk wilde bevallen (leek me wel zo makkelijk, als het kindje 'eruit kon zakken') wilde ik puntje bij paaltje alleen nog maar op bed liggen.

Dus: wees vooral niet bang over wat er komen gaat. Er wordt natuurlijk wat van je lijf gevraagd, het is even hard werken. Maar daar ben je op gebouwd, je zult verbaasd staan om (en trots zijn op) de enorme kracht die je in je hebt.

Ik ben nadat de kleine eruit was opgestaan om even heerlijk te douchen, ik voelde me in de wolken en was erg trots dat het me was gelukt, die 8 ponder eruit krijgen.

Hoe gaat het nu, al wat meer beweging..?

succes!!!

liefz
liz

Hi Jeanine,

Mijn ervaring is: je weet wanneer het zover is! Bij mijn eerste braken 's nachts de vliezen. Maar ja, je weet wel dat het zover is, maar je twijfelt toch. De vk gebeld in het zkh (kindje lag in een stuit dus mocht niet thuis bevallen) en die zei dat ik het toch maar even aan moest kijken. Wellicht was het geen vruchtwater.... Maar je weet gewoon dat je goed zit, dus toen ik weer vocht verloor heb ik weer gebeld, dit keer veel zekerder van mezelf en toen mocht ik wel gelijk komen.

Ik denk dat iedere vrouw die intuïtie heeft. Alleen: wat weeën betreft: de pijngrens is natuurlijk heel verschillend. Wat de een als zeer pijnlijk ervaart, vind de ander maar een eitje. Dat is natuurlijk moeilijk aan te geven.

heel veel succes met bevallen.

Gr. Tamara.

Hallo dames.

Volgens mij hebben jullie gelijk : je weet wanneer het zover is.

Nou ik denk dat dat vandaag is. Om half 8 had ik de eerste kramp. Bij de eerste denk je nog dat het toeval is. Maar als je daarna om de 10 minuten dezelfde krampen blijft krijgen dan weet je het idd, dit zijn weeen.
laat ik hopen dat het blijft doorzetten. Begin nu al om de 5 a 7 minuten weeen te krijgen. een goed teken. Misschien dat ik vanavond al mijn kleine in mijn arme kan nemen.
1 ding weet ik wel : als dit de redelijk pijnloze begin weeen zijn, wat iedereen zegt, dan wil ik niet weten hoe de echt pijnlijke weeen zijn. hahahaha
Het is nu nog te doen maar het krampt behoorlijk. Ga ik eindelijk meemaken waar iedereen het altijd over heeft.

Dus dames duim maar voor me dat ik vanavond mijn baby hebt.

Groetjes Jeanine

Spannend Jeanine!
Het is nu ik dit schrijf 22:00 u geweest, zal je je baby al hebben? Ik hoop t voor je!!! Ben erg benieuwd hoor! Ik houd dit in de gaten...
Groetjes Ingrid.

Hallo allemaal.

Ik ben gisteren bevallen van een gezonde zoon. Danny, 3240 gram, 50 cm en alles erop en aan.

Half 8 de eerste weeen en om 18.33 geboren. Ik voel me geweldig.

Groetjes Jeanine

Hallo allemaal.

Ik ben gisteren bevallen van een gezonde zoon. Danny, 3240 gram, 50 cm en alles erop en aan.

Half 8 de eerste weeen en om 18.33 geboren. Ik voel me geweldig.

Groetjes Jeanine

Terug
Bovenaan