hoe voelen jullie je mei 2009 mama's?

Ik vind het zo jammer dat we nog geen eigen gedeelte hebben...
En hoop dat niet iedereen al weg is.. ik heb zelf geen hyves.. en vind het jammer dat we toch niet dingen kunnen delen.

Ik vroeg me af hoe jullie je voelen.
Ik ben zelf nu 14,5 week zwanger van de tweede en merk dat de zw-schap heel anders is dan bij mijn zoontje.
Ik ben veel moeier en misselijker. ik heb heel andere behoeftes wat eten betreft.
verder vind ik ook dat het voorbij vliegt. het gaat zo snel al.
Ik heb heel soms al een harde buik.. (vind het wel vroeg.. maar maak me niet druk. had het bij mijn zoontje ook vrij vlot al.. alleen toen werd het door stress iets te veel. gelukkig de stress weg kunnen nemen)
EN vannochtend heb ik voor de 2 de keer het kindje goed gevoeld! ik lag in bad en het was ineens PLOP! ik denk YES!!! zo blij.
Ik had het kleintje al met de 13 weken echo gevoeld.. maar dat kwam ook omdat de vk natuurlijk op de baarmoeder duwde. Dus dan is het eerder bij de wand. Had gehoopt dat ik het gauw meer zou voelen.
Maar ben blij dat het nu dan toch zo is.

Nou een heel verhaal..

Ik hoop dat we toch gauw een eigen plekje krijgen.
en dat de meiden toch wat meer willen posten hier. En dat er misschien meiden zijn die toch laten weten hoe het gaat!

liefs Jazzie

hoi Jazzie,

Ik ben al weer een tijdje niet hier geweest, zit idd meer op hyves.
Ik ben vandaag precies 15 weken zwanger en ben 24 mei uitgerekend van de tweede.
onze zoon is van 20 juni 2005. dus schelen dan bijna 4 jaar.

deze is heel anders dan de eerste, bij onze zoon had ik eingelijk geen kwaaltjes nu ben ik sinds week 6 misselijk met gevolg overgeven bijna dagelijks. heb ook al een keer een bloeding gehad daarna gelijk een echo eghad en alles was goed. nu moet ik rustiger doe van mijn lichaam heb namelijk last van bandenpijn en zeker als ik te veel doe.

17nov hebben we de termijnecho gehad en daar zag aales er perfect uit zover ze kon zien.
15 dec weer op controle bij de vk.

probeer wat vaker hier te kijken of er meerdere komen .

groetjes sandra

Ik vind het ook erg jammer dat we nog geen eigen plek hebben (zou onderhand toch eigenlijk wel mogen, toch?)
Ik ben 16 weekjes alweer en voel me eigenlijk prima. Net zoals bij mijn eerste zwangerschap heb ik maar één kwaaltje en dat is dat ik ontzettende trek heb in......vanalles!!! (helaas is dat aan mijn heupomtrek ook wel te zien ) Maar verder valt het allemaal wel mee. Moet wel een beetje opletten als ik mijn dochtertje optil, want dan voel ik mijn onderbuik. (bandenpijn)
Morgen hebben we weer controle bij de gynaecoloog en dan gaan we gelijk een afspraak maken voor de 20 wekenecho!

Ik vind het hier toch net iets fijner kletsen dan op hyves, dus ik hoop ook dat we snel onze eigen rubriek krijgen!

Groetjes, Linda

Leuk leuk! we zijn dus nog niet allemaal weg!
Ik heb ook al gemaild.. hoop dat het wat uithaalt! hihi

Sandra oe dat zal wel schrikken geweest zijn zeg! fijn dat alles goed gaat.
En je hebt ook al een knulletje van 4. Die van mij zal 2 jaar en 2 maanden zijn als deze geboren wordt. als het goed is.. hangt er vanaf wanneer ukkepuk van plan is te komen natuurlijk.
En zo misselijk.. ik spuug wel regelmatig maar gelukkig niet elke dag.
Hoop dat het nu wel gauw weg zakt voor je!

Linda. helemaal nergens last van heerlijk... Ik wilde dat ik dat kon zeggen. hahaha..nee.. ik klaag niet.
Idd gauw een eigen gedeelte.
Hoe oud is jouw meissie?

Hoe vinden jullie kinders de zwangerschap? Die van mij heeft er natuurlijk nog niet veel van door.. ben wel erg benieuwd hoe hij straks de beeb vind.
Hij kruipt ook gewoon zo heerlijk nog boven op me.. wat niet altijd even lekker is. hihihi. Ach.. hoort erbij..

Liefs Jazzie

Ja hoor, hier nog een mei-klant!
Ik ben inmiddels 15 weken en twee dagen onderweg en ik voel me weer ok, gelukkig.
Maar ik heb me vanaf week 8 tot week 14 behoorlijk rot gevoeld en merkte daarna pas hoe al die kwalen me hebben beheerst die weken.

Ben gisteren naar een verjaardag geweest. Op een gegeven moment werd ik moe, het duurde even voor we weggingen, toch net iets te laat.
Buiten moest ik wel weer overgeven dan, maar dat was snel weg.
Weer wat geleerd...

Vanochtend ging ik op mijn buik in bed liggen ( weet ook niet waarom, zo fijn is t niet) maar toen voelde ik ineens een plop, "de" plop!
Grappig.
Ik ga wel vaker liggen en even voelen enzo en dan voel je wel wat van die plopjes, maar het is nog niet het echte werk natuurlijk, niet heel duidelijk, maar wel erg leuk.

Ik moet de 17e naar de vk en 5 januari hebben we de 20-weken echo.

Ik heb gelezen waarom we nog geen eigen deel hebben en dat is vervelend, maar ik snap het wel.
Hoe heet de mei-hyve van hier eigenlijk? Ik ben wel lid van zo'n hyve, maar ik weet niet of dat de goeie is...

Nou, succes, tot gauw!

Natalie

hoi nathalie!
Jij voelt dus ook al plopjes!
Is het je eerste?!
Ik heb ook op 5 jan de 20 weken echo.. heeel spannend.

Ik heb ook gelezen waarom het zo lang duurt.. maar ik snap het niet. want volgens mij is het niet zo heel veel moeite om er tijdelijk een forum bij te zetten. Mijn man is programmeur. Dus die andere fora's zijn er al.. kwestie van bijzetten met een andere titel.
en prima als het tijdelijk was geweest.. maar inmiddels zijn sommigen al bijna 20 weken.. vind dit best sneu.. dat je het niet met elkaar kan delen.
Heb het met mijn zoontje trouwens ook mee gemaakt dat we lang op een eigen fora moesten wachten. dus.. vlot zijn ze zelden.

Maar ja dan moet je zelf wat regelen he?! hihihi..
ach ik hoop dat we gewoon gauw een eigen plekje hebben.

liefs Jazzie

Hallo dames,

Hier  nog een mei-moeder. Ik ben nu 14 weken zwanger van de derde. De oudste is inmiddels vijfenhalf (een jongen) en de tweede  (ook en jongen)  is nu twee jaar en vier maanden. Ik ben er moe en misselijk geweest, maar heb gelukkig niet overgegeven. Dat was bij de eerste twee ook zo. Ben daardoor wel 3,5 kilo afgevallen inmiddels.

Hoi Dames,

Ik vind het ook heel jammer dat we nog geen mei forum hebben. Ik heb wel op hyve een mei hyves maar ik weet niet op welke mei hyves jullie allemaal zitten?

Ik ben vandaag 17 weken en 2 dagen en soms denk ik dat ik ook iets voel in mijn buik, maar ik vraag me dan af of het wel ons kindje is. De vk vertelde namelijk dat je bij de eerste pas iets voelt rond de 20 weken. Het voelt bij mij soms als een kriebel in de buik.

Ik ben ook nog best wel moe soms hoor je dat vrouwen in het 2de trimester juist veel energie krijgen dit is nog niet bij mij van toepassing. Ook merk ik aan het einde van de dag als ik gewerkt heb dat ik last van mijn bekken heb.

Ik he mijn 20 weken echo op 15 december ben dan wel pas net over de 19 weken, dit vind ik wel spannend.

Heel veel succes allemaal.
Groetjes

Terug
Bovenaan