hoe voelen voorweëen en nog wat vraagjes

A

Anoniem

Guest
Lieve dames,

misschien kunnen jullie mij zeggen hoe voorweëen voelen?

Ik kom eigenlijk van het januari forum en ben 06/01 uitgerekend. Alhoewel ik bijna zeker ben dat ik die datum niet ga halen. Ik sta onder toezicht van de gyn en moet nu om de 2 weken naar haar. Woensdag woog de baby al ongeveer 3500 kg en ik heb een enorm dikke buik! Ben al ongeveer 23 KG aangekomen...

De echo berekent ook een andere datum als 06/01. De echo geeft een geboorte aan tussen 23/12/06 en 31/12/06. De laatste week heb ik regelmatig een menstruatieachtig gevoel onderaan mijn buik. Gaat op en af. Zijn dit de beruchte voorweëen? En heeft iemand van jullie een gelijksoortige ervaring wat betreft de uitgerekende datum? Zo ja, is de baby dan ook vroeger gekomen?

Misschien hoop ik te hard dat het niet lang meer gaat duren maar ben helemaal op! Ik slaap al 3 maanden bijna niet meer van de pijn aan de zijkant van mijn bovenbenen. Ik kan op geen enkele zijde langer als een uur liggen en op mijn rug gaat het ook niet omdat ik dan geen adem meer krijg...buiklig is natuurlijk helemaal geen optie...Momenteel kan ik NIETS meer doen als wachten op de bevalling...

veel liefs Kaatje x

ps: en dan nog een laatste vraagje...welke naam vinden jullie het mooiste want we zijn er nog steeds niet uit...Bo, Tess of Nel

Alvast bedankt om jullie reacties!

Hoi,

Ja idd kunnen dat voorweeen zijn, zelf heb ik ze ook zo. Maar ik heb geen eerdere ervaring dus kan dit niet met zekerheid zeggen. En ja de datum, dat is bij mij dus ook raar. Ze dachten eerst 9 jan, daarna (8 weken echo) kwamen ze op 16 febr. Maar nu zegt de VK dat de baby zeker 3 weken verder is. Ik ben al 19 kilo aangekomen, en net als jij kan niks meer doen. Slapen erg moeilijk wordt om de 1,5 uur wakker met pijn omdat ik te lang lig aan een kant. En rugligging wil ook al niet meer, erg lastig. Mijn buik is ook ver dan normaal.

Ze hebben mij vertelt dat ze uit gaan van gemiddelde om te rekenen hoe ver je bent maar je kunt natuurlijk ook een kleine of grote baby hebben. Ik ben zelf erg klein en baby vader is ook niet groot dus het kan best zijn dat ik verder ben. Zo voelt het wel aan teminste.

Ik hoop dat je hieraan wat hebt. Veel succes met de laatste loodjes!

Grt Suuz 31,2 weken (16 febr) of 36,2 weken (9 Jan).

Oh ja, Ik vind de naam Tess het mooiste. Maar dit is mij mening.

Haihai!

Ik vind Bo en Tess de mooiste van de drie. Lastig, he die namen...! Wij hebben er ook drie in het geval dat het toch een meisje gaat worden, maar ik ga er vanuit dat ik bij de aanblik van het prupke wel weet welke naam het beste past. Die gaat het dan worden. We verwachten een jongen, volgens de echo en daarvoor hebben we maar een naam over.
(ik zet 'm niet hier, want er lezen ook bekenden van mij mee en de naam is het enige dat we nog een verrassing willen houden)

Veel succes!
Groeten,
Rosanne, 31+6

Hoi hoi,

wat spannend zo tegen het einde. Dat duurt bij mij helaas nog wel even, want ik ben nu 16 weken en twee dagen.

Wat de voorweeën betreft: ik heb er vijf weken last van gehad in mijn vorige zwangerschap en ik ben uiteindelijk pas tien dagen te laat bevallen. En die tien dagen leken langer te durn dan die negen maanden ervoor.

Misschien dat je anders eerder ingeleid kan worden als je baby al zo groot is.

O ja, ik vind Tess de mooiste naam van de drie.

Veel succes en wel lezen wel wanneer de baby geboren is.

Veel liefs ...

Goeie vraag over die voorweeen, dat vroeg ik me namelijk ook al af.   Verder vind ik Bo en Tess ook het mooiste. Nel is wat ouderwets (tenminste hier in het zuiden des lands).
Groetjes V.

Hoi Kaatje

Bij de zwangerschap van de eerste had ik precies 1 week voor de bevalling een hele avond/nacht last van voorweeen( 2 weken voor de uitgerekende datum).Ik had echt het gevoel dat de bevalling was begonnen.Het gevoel leek voor mij niet zoals bij je menstruatie   maar meer als weeen.De pijn kwam met golven,maar zette alleen niet door.Een week later begon de bevalling met het breken van de vliezen.

Succes met de laatste loodjes Jes

PS:De leukste naam vind ik Tess.

Terug
Bovenaan