hoe voelen voorweëen en nog wat vraagjes

Lieve dames,

misschien kunnen jullie mij zeggen hoe voorweëen voelen?

Ik kom eigenlijk van het januari forum en ben 06/01 uitgerekend. Alhoewel ik bijna zeker ben dat ik die datum niet ga halen. Ik sta onder toezicht van de gyn en moet nu om de 2 weken naar haar. Woensdag woog de baby al ongeveer 3500 kg en ik heb een enorm dikke buik! Ben al ongeveer 23 KG aangekomen...

De echo berekent ook een andere datum als 06/01. De echo geeft een geboorte aan tussen 23/12/06 en 31/12/06. De laatste week heb ik regelmatig een menstruatieachtig gevoel onderaan mijn buik. Gaat op en af. Zijn dit de beruchte voorweëen? En heeft iemand van jullie een gelijksoortige ervaring wat betreft de uitgerekende datum? Zo ja, is de baby dan ook vroeger gekomen?

Misschien hoop ik te hard dat het niet lang meer gaat duren maar ben helemaal op! Ik slaap al 3 maanden bijna niet meer van de pijn aan de zijkant van mijn bovenbenen. Ik kan op geen enkele zijde langer als een uur liggen en op mijn rug gaat het ook niet omdat ik dan geen adem meer krijg...buiklig is natuurlijk helemaal geen optie...Momenteel kan ik NIETS meer doen als wachten op de bevalling...

veel liefs Kaatje x

ps: en dan nog een laatste vraagje...welke naam vinden jullie het mooiste want we zijn er nog steeds niet uit...Bo, Tess of Nel

Alvast bedankt om jullie reacties!

Hoi Kaatje!
Wat vervelend zeg, dat het zo moeizaam gaat op het moment.. Het zijn echt de laatste loodjes hé... Ik heb een zoontje van bijna 2 jaar, en moet zeggen dat ik, volgens mij, geen last heb gehad van voorweeen of zo. Ik had wel de dag van/voor de bevalling (ben 's nachts bevallen om 2 uur) een hele dag regelmatig harde buiken had. De VK, waar ik die dag nog een afspraak had, zei dat dat of een teken was dat het aan het beginnen was of dat ik het rustiger aan moest gaan doen, maar bij mij begonnen toen 's avonds rond half 10 de weeen...
Ik hoop voor je dat je niet lang hoeft te wachten en dat je snel je babietje in je armen mag houden.
Succes!!!
Groetjes Anne-Marie

hoi!

ja hoor. Dit klinkt duidelijk als voorween! Nu dus rustig aan en zorgen dat je uitgerust bent als het echt begint!

Ik vind Tess trouwens de leukste naam!

Veel succes nu & straks, je kunt het, echt waar!!

Hoi, bij mijn zoontje had ik op een dag (34 weken zwanger) steeds behoorlijk pijnlijke krampen. Moest die dag ook op controle bij de gyn, dus ik vroeg gelijk even wat het was. Oh, voorweeen, riep ze gelijk! Zonder wat dan ook te checken. Dus ik weer naar huis gestuurd. Ik dacht, zij kan het weten, dus het zal wel. Het deed wel serieus pijn en werd ook erger, maar pas toen ik er ook een bloeding bij kreeg dacht ik: dit klopt niet! Heb het zkh weer gebeld en daar aangekomen bleek ik 3 cm ontsluiting te hebben. De bevalling was dus gewoon begonnen. Mijn zoontje is diezelfde dag nog geboren met een spoed ks.
Iedereen die roept: als  de bevalling  echt begonnen is weet je het gelijk! geloof ik dus ook niet meer. Maar ik vond het zelf dus ook lastig om voorweeen van echte weeen te onderscheiden.
Succes in ieder geval, en bel de vk/gyn als je het niet vertrouwt!

Ja vervelend he die menstruatie achtige krampen.
Heb er ook in mindere mate last van en twijfel ook of dit een voorteken zou zijn.
Als ik op bed ga liggen is de pijn veel minder. Helpt ook beter dan op de bank hangen want dan ligt je lichaam niet helemaal gestrekt, ook ivm de darmen enz.
Sterkte met afwachten.
En troostje, ik hoorde dat als je meer voor weeen hebt dan heb je minder kans op na weeen, weet niet of dit echt zo is hoor.
Bye the way: ik vind TESS absoluut de allermooiste naam!

Terug
Bovenaan