hoe voelen we ons naar 32 weken zwangerschap?

hoi allemaal,ik ben nu bijna 29 weken zwanger van mijn tweede kindje.mijn eerste zwangerschap eindigde al met 32 week mijn zoon nu inmiddels alweer 3 jaar was twee maand te vroeg.dus alles wat na de 32 week komt heb ik geen ervaring mee.wordt het dan echt zwaarder?groei je meer? wordt je  er flauw   van?dat soort dingen.wie wil wat ervaringen met me delen?
.Mijn zoon is nu een heerlijk kereltje helemaal gezond en ik wordt natuurlijk goed in de gaten gehouden door het ziekenhuis we gaan er nu van uit dat we de 40 weken wel halen.ik wens iedereen verder veel sucses met de zwangerschap en nartuurlijk de bevalling groetjes patries

Oei, 32 weken, dat zal schrikken zijn geweest! Fijn dat alles toch goed gekomen is!

Maar ja, verder dan 32 weken, dat zijn echt de laatste en de zwaarste loodjes, wat mij betreft. Heb er extra lang van kunnen 'genieten', ha ha, mijn zoontje kwam pas met 41+3 weken...

Wat ik me er nog van herinner? Iedere week slechter slapen, vaker wakker, meer pijn in rug en bekken, steeds vermoeider, steeds stijver (dat oude-wijven gevoel, alsof je 100 jaar bent, ha ha). Baby steeds lomper (auwauwauw, pijnlijke ribben gehad van dat gestomp en geschop!), buik steeds dikker en meer gespannen, steeds langzamer lopen en meer waggelen... Ook meer maagzuur, sneller vol bij eten (meer kleine maaltijden nodig), meer plassen, meer obstipatie... Alles telkens een tandje erger, dus.

En op het allerlaatst vooral het continue gevoel: IK BEN HET HELEMAAL ZAT!!

(ik ben wellicht niet de gemiddelde vrouw, hoor, ik had een zware zwangerschap, vooral op het einde vanwege pijn en vermoeidheid, ik kon nauwelijks meer lopen, maar dit zijn mijn ervaringen...)

Groetjes, Karin
29+3 wkn

Je baarmoeder groeit steeds hoger, waardoor je last kun krijgen van maagzuur, minder ruimte voor eten, sneller benauwd en last van je ribben.
Je buik wordt steeds groter, waardoor je last kan krijgen van rugpijn en bandenpijn. Ook wordt het moeilijker om je schoenen aan te trekken, in en uit bed te stappen. Ook moet je vaker plassen en zal je slechter gaan slapen.
Verder kun je last gaan krijgen van  harde buiken en  indalingsweeen en voorweeen.  
Verder is het ook nog genieten hoor, want je kindje wordt groter en sterker en hierdoor  voel je hem/haar ook beter bewegen.  

Ik ben nu 32 weken en heb last van: Lage rugpijn, pijnlijke ribben door het getrappel, regelmatig pijnlijke trapjes tegen mijn blaas (en dan heel nodig moeten plassen!!), pijnscheuten naar mijn billen bij teveel inspanning, heel moeilijk opstaan (door die rug en door het enorme gewicht van mijn buik), pijntjes tussen bovenbenen en in schaamstreek, heel erg kortademig zijn, maagzuur, vaak wakker worden snachts, vermoeidheid overdag.

En dit wordt vrees ik alleen maar erger. Hoewel ik de hoop koester dat het maagzuur en kortademig zijn iets minder kan worden als de kleine indaalt. Maar t is een onrustige draaikont die het liefst alle tegen  kanten tegelijk aanschopt.

Nog 8 weekjes doorwaggelen. zucht....

Terug
Bovenaan