hoe voelen weeën?

A

Anoniem

Guest
Hoi ladies

Sommigen van jullie zijn al eens bevallen.
Ik vraag me af hoe weeën voelen.

Kun je het vergelijken met flinke krampen onder in de buik?
Of voel je die krampen ook boven in de buik.

Gisteravond had ik dus flinke krampen onder in de buik en ook steken in de vagina zeg maar. Het leek erop dat die krampen op een gegeven moment erger werden en dan weer afzakten.
Al met al duurde dit een half uurtje en toen was het ook voorbij,
Zouden dit nu weeën zijn geweest, of misschien voorweeën?

Iedereen suc6 nog met de laatste loodjes.
Liefs plodder.

Hoi hoi,

Kunnen inderdaad voelen alsof je ongesteld moet worden, maar dan heviger.
Je buik (ingeval van "buikweeen") trekt helemaal samen, duurt even en zakt weer af. Het gevoel wordt steeds heviger en duurt steeds ook wat langer. Komen ook regelmatig.
Maar het kan best zijn dat je lichaam wat aan het oefenen/voorbereiden is.
Bij een tweeling is het best mogelijk dat ze wat eerder bij mama in de armen willen liggen, dus hou het gewoon in de gaten.
Gemiddelde zwschapsduur bij tweelingmeisjes is 36 weken, bij jongetjes een weekje langer. Maar dit zijn gemiddelden....

Heel veel succes!!!!!
Hou ons op de hoogte!

Liefs Bertine

Hoi
Ik heb ongeveer dezelfde vraag gesteld op het forum van "Bevallen" en best een duidelijk antwoord gekregen, misschien heb je daar nog iets aan
groetjes

Hoi,

Wat jij beschrijft lijken me voorweeën te zijn. Echte ontsluitingsweeën zijn nog heviger en regelmatiger en doen nog meer werk.
Voorweeën kun je vaak in de zwangerschap hebben, vooral aan het einde. Het is een teken dat je lichaam bezig is met de eerste dingen voor je bevalling, of dat je het rustiger aan moet doen. Ze zijn nog makkelijk weg te zuchten, ontsluitingsweeën moet je echt weg puffen.
Hou het gewoon in de gaten en als je het niet vertrouwd of zekerheid wil, altijd even de vk bellen!

Succes, en sterkte, liefs Hilma

Hoi hoi!

Toen ik je berichtje las, moest ik stiekem even lachen!
Nadat ik bevallen was van onze eerste, wist ik even niet hoe weeen ook al weer aanvoelden.
Maar toen ik voor het eerst na de bevalling weer ging menstrueren, wist ik ineens weer hoe het ook al weer voelde! ( snap je het nog haha klinkt een beetje warrig)
Ik vond het vergelijkbaar met menstruatiepijn, alleen wel een stukje heftiger dan!

Liefs

Met die vraag liep ik ook rond!

Ik heb ook al 2 nachten pijnsteken onder in mijn buik en in mijn rug. Het voelt stekerig en krampachtig aan.   Het is wel alleen onder in mijn buik, laag, vanaf mijn schaambeen tot mijn liezen en tot iets onder mijn navel. Na 1,5 uur ben ik elke keer toch in slaap gevallen en als ik dan daarna weer wakker werd om te plassen was de pijn weer flink  afgenomen. Kunnen dat dan ook voorweeen zijn?

Ik had het er op gehouden dat ik toch te veel had gedaan en dat ik vandaag maar weer eens een dagje moest gaan bankhangen en helemaal niets doen  voor de rust.

groetjes Cathelijne

he plodder,

vervelend hè, dat niet weten, heb ik ook.

maar wat ik ook veel lees is dat je het echt wel weet als het voor het echie is.
ik heb nu ook veel voorweeen, en als ik jou verhaal zo lees is dat volgens mij ook wat jij voelt.

er is mij vertelt echte weeen zijn heel regelmatig en blijven aanhouden en gaan als het goed is niet weg.

spannend hé succes wij zitten allebei rond het gemiddelde tijd dat tweelingen wordt geboren dus het zou natuurlijk zomaar kunnen.

dikke kus Naomie

Ik zeg altijd maar, als je echte weeen hebt, dan weet je het wel! Die voel je nl heel goed.

Op pufklas zeggen ze altijd dat weeen komen en gaan als golven van een beetje naar steeds meer naar heel pijnlijk en dan glijen ze langzaam weer af.
Dat klopte bij mij precies, dus toen ik die pijn voelde, wist ik gelijk dat het begonnen was........

Succes!

gr mama van MD

Terug
Bovenaan