Hoe voelt een eisprong aan?

A

Anoniem

Guest

Hoi meiden

Ik heb een cyclus van 41 dagen. Mijn NOD is 1 Mei
Was 22 maart ongi geworden. Op de 7e dag(dus 27 maart) had ik veel cervixslijm.
Heb wel geklusd rond deze week.
Nu ben ik twee weken en drie dagen verder. Ik heb nu het gevoel dat ik ongi moet worden, heb last van maagzuur.

Hoe voelt een eisprong aan ??
Kan dit mijn eisprong zijn, vanwege het menstruatiegevoel wat ik nu heb.

Ik voel nooit mijn eisprong dus daar kan ik je niet mee helpen maar zou het als zo snel zijn na je ongie? Met een lange cyclus.
Dan moet je dus eigenlijk al in je ongie periode  gaan klussen. (als je een langdurige ongie hebt dan)
Hou je ook je temperatuur bij? Daar valt vaak wel veel uit te halen.

En nu nog wachten tot 1mei met zulke kwaaltjes. Dat is ook weer een nadeel met een lange cyclus.

Nou ik zal hard voor je duimen.

Ja aan zo`n antwoord heb je natuurlijk ook niet veel

Maar goed groetjes van Mariksa

Als je de 22e ongi bent geworden dan is 27 mrt je 5e dag en niet je 7e dag. Je kan pas op je 8e dag een eisprong krijgen en niet eerder. Daarna wordt je uiterlijk 16 dagen later ongi dus het lijkt mij sterk dat je je eisprong gehad hebt. Als je normaal een cyclus hebt van 41 dagen dan zal je ei komen tussen dag 25 en dag 29. en dat is pas volgende week. Hoelang ben je nu met de pil gestopt?
Ik voel altijd mij ei en heb een cyclus van 24/25 dagen(bijna de helft van jou!). Eerst voel ik aan beide kanten een beetje een zeurderig/opgeblazen gevoel. Daarna overwint 1 kant en dan is het net of mijn eileider op springen staat. Het is enorm gevoelig, zelfs het vrijen doet pijn net voor mijn eisprong. Aan de ene kant is het handig om dat te voelen maar aan de andere kant wordt ik er niet altijd blij van.
Succes!
M

hallo

als ik een eisprong voel dan is het net of er iets knapt in mijn buik aan de zijkant
verder wil ik nog even reageren over een eisprong van 8 dgn
het kan wel want ik voelde op de 8ste dag een eisprong ben naar babybrabbel gegaan en zei dat het niet kon
ik dacht toen dat het dus geen eisprong was
14 dgn later was ik ongesteld dus op de 22ste dag
ik had dus wel gelijk.
zelf vindt ik dat heel veel dingen je onzeker maken
wat ze ook op die site's zetten het klopt niet altijd en is per vrouw verschillen

liefs jessica

Hoi dames

bedankt voor het reageren.
Ja, het maakt mij heel onzeker, als ik nou die eisprong gehad heb of niet.
En wel onlogisch lijkt het mij dat ik een cyclus van 41 dagen heb, en  na ongi te zijn geweest, een eisprong plaats vindt.
Ben nog steeds gevoelig aan mijn schede +eiestokken.
Ik heb mij   zelf nooit getemperatuurd, weet ook niet hoe dat werkt..wanneer, hoe hoog of laag de temp is....wat is er dan aan de hand.
Maar heeft er iemand hier verstand van??

Ik ga vanaf volgend week om de dag klussen.
Bij mijn eerste zwangerschap kwam ik pas met 2 1/2 maand achter dat ik zwanger was, ondanks dat ik per maand wel 4x getest had.
mijn zwangerschapshormoon wordt langzaam aangemaakt.

Ik wacht het anders even af.

groeten nathalie

Ik gebruik al vanaf 2001 geen pil maar.
dus na de bevalling van mijn zoontje, ben ik er ook bewust niet mee gestart.

groeten nathalie

Hoi

Toen ik nog aan de pil was voelde ik ook altijd mijn eisprong dan had ik steken in mijn buik. Vanaf het moment dat ik stopte met de pil heb ik dit niet meer gevoeld. Waarom probeer je geen ovluatie testen die zijn handig en duidelijk. Ik heb ook wel geprobeerd te tempen maar daar was bij mij geen touw aan vast te knopen mijn temp schommelde per dag zoveel dat ik nooit kon spreken van een duidelijke verhoging. Met die ovluatie testen staat in de gebruiksaanwijzing precies waneer je moet beginnen met testen afhangkelijk van de lengte van je cyclus. Je kunt deze kopen bij de drogist van clearbleu maar je kunt ze ook via internet bestellen dan zijn ze goedkoper maar ik weet zo niet waar.

suc6 groetjes natasjha

Hoi

Ik heb zo'n speekseltest van de appotheek gekocht toen ik zwanger wilde worden om te bepalen wanneer mijn eisprong is ik voel er n.l ook niets van (zo een ding is overigens wel erg duur maar je kunt het altijd gebruiken dus geen wegwerp)
Na een maand gebruiken meteen zwanger!!! (toeval??)(zoon 8 mnd inmiddels)
Toen ik net over tijd was had ik ook steeds het gevoel dat mijn menstruatie eraan zat te komen, zelfs bij HA geweest daarvoor omdat de test negatief was. na een week wachten weer een test en deze was positief.

succes

Terug
Bovenaan