hoe voelt een eisprong?

Hallo allemaal!

Nou heb ik eens gelezen dat sommige vrouwen hun eisprong kunnen voelen. En ik zo nieuwsgierig: hoe voelt dat dan?
Zijn er hier mensen die hun eisprong kunnen voelen? En voelt dat dan als menstruatiekrampen of zo en hoe lang voel je dat dan: een halve dag, of een dag? Ofvoel je het juist als een plopje (tja zou het daarom "sprong" heten?!

Hmm, ik zit nu rond dat punt en ben er erg op aan het letten.

Temperaturen gaat wat lastig, want heb net 2 dagen met lichte koorts rondgelopen en het is de eerste keer dat ik mijn cyclus meet. Dus echt referentie heb ik niet.

Hoe zit dat eigenlijk met je temperatuur. Blijft die hoog na de eisprong, of je nou wel of niet zwanger bent? Of zakt die daarna weer?

Ik hoop dat jullie wat antwoorden hebben.

Groetjes,
Saskia

Hoi mama sas....

Ik voel mijn eisprong ook nooit....Weet ook niet wat je dan moet voelen..
Maar dat is niet erg. Niet iedereen voelt het....
Je temp.blijft inderdaad na je eisprong hoog...Zwanger of niet..
En kort voor of na je NOD gaat je temp..weer na beneden...
En als het goed is dan blijft hij natuurlijk hoog ivm zwangerschap...
Suc 6...

Groetjes...

Hallo mamma van sas,

Ik heb wel eens mijn eisprong gevoeld. Wist dat het m'n ei was omdat ik toen een pos. ovulatietest had. Ik had een beetje steekjes links onder in mijn buik (het is meestal links óf rechts) en het voelde alsof er een kronkel in mijn darmen zat die er niet uit wou. Net of er lucht in zit wat niet verder naar beneden gaat. Het is 's avonds begonnen en de volgende ochtend voelde ik niks meer. Dus ik denk dat het zo'n halve dag duurt.
Hoop dat je hier wat aan hebt!
Groetjes R

Hoi,

Ik voel mijn eisprong meestal duidelijk, voelt bij mij als stekende pijn in de zijkant van mijn buik. De ene keer links de andere keer rechts, het houdt ongeveer een halve dag aan en trekt dan weer weg.

Groetjes, Manon

Hoi mama Sas,

Ik voelde mijn eisprong ook goed. Als ik over hobbels fietste in de periode dat ik dacht dat ik mijn eisprong had, had ik ongelofelijke pijn in mijn onderbuik. Als ik dan thuis of op het werk naar de wc ging, zag ik het slijm. Dan wist ik genoeg. De laatste keer dat ik zwanger werd, voelde ik en die pijn, en was mijn temperatuur hoog, had ik slijm en had ik een positieve ovulatietest. Dus...........toen moest het wel raak zijn, want ik had alle kenmerken van een eisprong gehad. En inderdaad, daarna was ik zwanger.

Groetjes,

mama van lieve 2

Volgens mij heb ik hem nu de eisprong!
Ik had nooit gedacht dat ik het zou voelen, want ik heb het nog nooit bewust gevoeld, maar nu ik de verhalen hoor waar je zo'n beetje op moet letten... heb ik sinds een uurtje rechts onderin ter hoogte van mijn navel een gevoel alsof er een spiertje zit wat niet wil ontspannen. Hopen dat dit hem is! Ik heb ook al 2 dagen veel draderig slijm.

Ben benieuwd of ik morgenochtend dan inderdaad een hogere temperatuur meet (afgezien van de 2 dagen verhoging die ik had, maar die met mijn migraine van 3 dagen geleden samenging. Vanochtend was mijn temp namelijk weer gewoon lager).

Spannend hoor!

Terug
Bovenaan